hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by xtiny »

I dit sprogbrug lige nu Banana, tror jeg ingen vil bryde sig om, at blive omtalt.

Så Connie ejer Banana (hesten) og føl?
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Zanne »

Mon ikke lige vi skal have med her i tråden, at der er startet en gruppe på fjæsbogen omkring hestene fra hesteplejehjemmet.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by QueSera »

Hej Alle,

Ja, så kommer jeg lige ind på banen ude fra højre. Som Zanne skriver så er der oprettet en gruppe på Facebook. Formålet er slet og ret at finde ud af hvad der er sket med alle de heste som er indleveret til Hesteplejehjemmet i gennem årenes løb.

Facebook er stort og der er rigtig mange mennesker. Så mon ikke det kan være med til at sætte skub i sagen og få belyst sandheden!

Mvh Gitte
Lisbeth Sejberg

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Lisbeth Sejberg »

Wendy hvad siger ham advokaten til måden, den såkaldte forening er opløst på og den måde foreningens "effekter" (heste, udstyr m.m.) bare er overdraget til Connie på ??
Hvordan ser/så foreningens vedtægter ud, hvem sad i foreningens bestyrelse, hvordan var bestyrelsens vedtægter udformet især på det punkt, der handler om opløsning af foreningen ??

Det er set med mine øjne OGSÅ bedrageri, når man promoverer sig under dække af en forening og så bare skalter og valter med foreningens aktiver, uden at aflægge nogen som helst regnskaber eller offentligt tilgængelige referater af bestyrelsesbeslutninger.

Jeg har siddet i bestyrelser og ved, at vedtægter skal følge nogle faste rammer, når man ønsker at modtage offentlige tilskud.

Uanset om Connie HAR udført noget godt for nogle udstødte og belastede grupper, så er det en underlig måde, det offentlige har brugt skatteydernes penge på.
Mvh. Lisbeth
pegasussie
Posts: 237
Joined: Tue 5. Aug 2008 07:40

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by pegasussie »

Lisbeth: Foreningen er som før sagt ikke registreret nogen steder. Skal man moms og skatte fritages som en dyreværnsforening er der temmlig strikse regler og kontrol - så det ses ikke at de overhovedet har forsøgt at blive registreret -ad den vej.
Der har vist aldrig været afholdt den årlige GF, som er krævet og der foreligger ikke nogle vedtægter - hvis dette var tilfældet , skulle kommunen have en eksemplar - og så ville de vide ,at man ikke kan lade mider overgå til en privatperson ved en opløsning, samt at der skal være klare regler for opløsning og hvortil midler skal gå.

Advokaten siger det er bedrag , - jeg kender ikke til nogen som har set vedtægter - ved kun at CM selv sagde til journalister under et interview fornylig, at der ikke rigtig var tale om en forening. det var nærmere en sammenslutning af mennesker -
Det havde hun vel ikke sagt hvis der overhovedet var dokumentation

Det er altså en dyreværnsforening som har stået både på kontrakten og på hjemmesiden som den som drev hesteplejehjemmet.

at siden er nedlagt betyder ikke noget - alle oplysninger har været trykket ud og gemt af mange forskellige i lang tid - så de som arbejder med det har det hele på tryk.

Jeg har ikke så meget med den videre efterforskning at gøre -
bortset fra at jeg har anket til stadsadvokaten - og hvis der er afslag der vil advokaten gå til rigsadvokaten -
pegasussie
Posts: 237
Joined: Tue 5. Aug 2008 07:40

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by pegasussie »

Der er mange som siden sagen startede har efterlyst Conni Mikkelsens egne kommentar til sagen . Det er nu muligt blot ved at følge dette link:
http://medianet.djh.dk/members/kragelund/mysite/de-forsvundne-heste/konfrontation-med-conni-mikkelsen
Malene K-Ø
Posts: 1
Joined: Sun 23. Nov 2008 17:46

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Malene K-Ø »

Længe har jeg kigget med, uden at ville blande mig.
Nu har jeg oprette mig en profil. For jeg bliver nød til at ytre mig, selvom jeg næsten ikke tør!
Men ved gud hvor jeg syntes i føre en direkte ulækker debat..
Det hanlder jo slet ikke om den heste sag mere, men vist blot om at få hævn og ødeilægge mest muligt for andre i( dette tilfæde hende Connie Mikkelsen) Det er så typisk dansk det i Har gang i. Hvor er det nemt at svine andre til og bare hoppe med .
ville en offentelig stening eller halshuggning (Med wendy som bødel) ikke være nemmere? Så kan i få den oprejsning og hævn som det her jo efterhånden kun handler om.
Og nu jeg har åbnet for posen, hvor er det også direkte vulgært at blande alle mulige andre ting ind i det her.. Snart kan man vel også finde oplysninger her på siden om hvilken farve underbukser Connie Mikkelsen bruger, eller hvad hendes bedstefars hund hed..
Hvor ville jeg dog ha' meget mere respekt for jer, hvis i var istand til at føre en salig debat. Det er nemt at sidde at være hellig bag skærmen..

Men tillykke til alle dem der har fået et liv gennem denne sag og noget at gå op i. Jeg er glad på jeres vegne.. Det er trods alt lidt sjovere at ødelægge andres liv og svine dem til, end at gå til gymnastik eller kortspil.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by QueSera »

Hej Malene,

Her tager du helt fejl - dette er ikke en person sag. Det er en sag!

CM er en person, der i flere år har ytret, at hun vil drage omsorg for udtjente heste - heste med specielle behov og give dem et godt otium. Det har indtil videre vist sig, at CM i flere tilfælde har svigtet den tillid hun var blevet vist.

Retfærdigvis skal det nævnes at der er også er eksempler på at CM har videreformidlet heste til gode plejefamilier. Der er dog bare et stort problem her. Hvad skal plejefamilierne nu gøre, når den hest de har i pleje ikke er tjent med at leve længere.........hesteplejehjemmet er jo lukket og Dyreværnsforeningen Hestens Venner eksisterer jo heller ikke.

Der er stillet så mange gode saglige spørgsmål her i debatten - der synes dog bare ikke at komme nogle svar.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Lone Beck »

Ja, salige er de enfoldige :ehj:

Det ville muligvis være nemmere med en offentlig henrettelse, men det er der ikke flertal for i Danmark, og heller ikke på strigler.dk.

Men udfra din logik, Malene, kan jeg forstå, at hvis man har opdaget én ulovlighed, er det usagligt og svinsk, hvis man opdager nye ulovligheder, når man begynder at efterforske den første?

Hvad skal man næsten sige? Udover at konstatere, at man er dybt uenig...

Kors, hvor er det kedsommeligt, at nye "debattører" bliver ved med at melde sig ind i debatten uden at have andet at bidrage med end hadske udfald mod Wendy :traet:

Og det er ubegribeligt at I ikke selv kan se, at I ikke ligefrem gavner Connies sag med jeres vrøvl.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Annette G
Posts: 7
Joined: Sun 18. Dec 2005 00:23

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Annette G »

Jøsses da!
Jeg vil da mene det er "Wendy" der bliver forfulgt. At hun kan bevare den pæne tone, viser virkeligt meget om hende som person. Respekt!
Jeg mener jo sagen er rimelig enkelt.
Der er nogle ganske få spørgsmål som Connie burde besvare.
Hvem ejer hestene nu?
Hvor er de forskellige heste endt?
Er de solgt til hestehandler eller slagter så sig det dog.
Bare være ærlig, istedet for latterlig nedgørende og nægte at udtale sig.
Spørg politiet siger Connie ???? Hvordan skulle politiet dog vide hvor de heste befinder sig nu?
De sager som muligvis kommer må jo klares i en retsal.

Der er jo bare mange mennesker der gerne vil vide hvad der er sket med de heste der er indleveret til det, de troede var et hesteplejehjem. Det kan da ikke være så svært at forstå.....kan det???
Venlig hilsen
Annette
Post Reply