Blind hund

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Blind hund

Post by xtiny »

dag mødte jeg en dame med en pæn mellemsølvpuden i snor, og så ville hun til venste- mens hunden ville lige ud. Men jeg kunne se på hunden at den åbenbart havde grå stær- begge øjne var perlefarvede.

Så jeg kommenterede kun i forbifarten med (tegneseriestemme): "Jeg VIL den vej!" (For hun stod først og råbte af hunden, hvilet undrede mig ret meget! Ulydig hund? Nej den er blind!), hvorefter damen gav efter og sagde: "Ja vi går den vej, vi altid har gået"- med et smil.

bagefter havde jeg det lidt.... Ja mærkeligt! For hunden er blind, så selvfølgelig vil den gå en vej den kender og er tryg med. Og hun kan jo ikke råbe den til en fremmed vej- så skal man lokke.

Men det var en splitsekunds oplevelse, og jeg så bare hunden, der ville en anden vej- og den er blind. Derfor min måske utididige tegneseriestemme.

Jeg havde ikke tid til at gå tilbage og holde totimersforedraget. Da 10 øren var faldet (i enører!) ;-D

Nå- jeg håber puddelvovse fik en god tur "som vi plejer". Tænk at hun ikke forestiller sig, hvor farlig verden er for et blindt dyr.

(Beklager emnet er cross-postet. )
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Blind hund

Post by xtiny »

Mellemsølvpuden= puddel i sølv!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Blind hund

Post by xtiny »

Det lo de meget af den vinter!
Nå jeg er altså lidt orblind....
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Lone(de tre A´er)
Posts: 292
Joined: Wed 24. Sep 2008 20:04

Blind hund

Post by Lone(de tre A´er) »

jeg vil bare sige, at verden ike er så farlig for et blindt dyr - de bruger alle de andre sanser.
Min hund blev blind og vi kunne både køre bil og gå nye ture - hun var da ligeglad.
det var bare ikke så godt, når hun gik ind i træeerne med hovedet - men det fandt vi en løsning på.

Det tog hende få timer at vænne sig til det - så gik hun rundt som hun plejede. Hun blev omgående blind pga en blodprop.
Men hun løb kun inde på eget område.

Min hest blev også blind - den levede udmærket og brugte en anden hest som "førerhund"
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Blind hund

Post by Lena »

Min ene hund ser som en ørn........ Det er tydeligt at se på hende. Den anden ser tosse dårligt...... Men jeg tror ikke at verden er mere farlig for den ene frem for den anden....... ikke på grund af det dårlige syn i hvert fald.
Post Reply