Svar fra Stald Lauge

I foredragssalen vil vi bede fagfolk om at komme med indlæg om alskens forskellige emner. Bagefter bliver der mulighed for at stille spørgsmål til foredragsholderen. Du kan stille spørgsmål uden at være oprettet som bruger!
Lone

Post by Lone »

Jeg kan ikke helt finde ud af det med pinto og ox? Hvor er den sorte smuk ( havde nær skrevet ´´den smukke sort´´) - Hvorfor er de så sjældne? Hvilke rideformål synes du arbaberen egner sig bedst til? Er Shagya-araberen ikke en race man ser meget i DK - eller er det overvejende OX? Rider du selv? Tak for svarene!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Tusind tak for svarene, Susanne, og undskyld jeg glemte at sende dig en mail, da jeg satte foredraget på! :oops: En kulsort araber - ja, så bliver det jo ikke smukkere :shock: Og så lige et tillægsspørgsmål: Det der typiske araberkryds er egentlig det eneste jeg ikke bryder mig så meget om - men er det noget, man ønsker på araberen? og i givet fald, hvorfor? Eller er det et uønsket træk, som man forsøger at avle væk?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply