Ny forside.....

User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Skal indbyde nye brugere til at kigge videre. Vi andre kender den jo. :) Jeg lavede et brunt forslag, fordi det lå tættest på det oprindelige og har prøvet med lidt andre farver, men synes hurtigt det bliver for farverigt. Den grønne farve falder lidt for meget ind i billeder med træer og græs. Den blå farve falder for meget ind med himmel og virker let for kold. Den gule og den røde farve bliver hurtigt for hidsig. Derfor kan jeg f.eks. godt lide de mere afdæmpede farver. Tekst er nemmere at læse. Billeder kommer bedre til sin ret. Samtidig vil farverne for det meste se ligedan ud på alle brugernes skærme. Det gør selvfølgelig også at jeg nok har en tendens til at vælge farver, der ligger tæt på min egen side, men den risiko løber man vel altid. Hilsen Britta
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Er glad for, at ændringsforslag bliver pænt og positivt modtaget! :!: :D Kan se stratego uddybede mit punkt 7 om farven. Jeg kan kun tilslutte mig hendes indlæg. :) Til eget forsvar må jeg nok hellere pointere, at jeg havde studset lidt over sidste billede, men ikke kunne finde ud af om det var mig eller det, der var noget galt med. :roll: :roll: Derudover tilslutter jeg mig 99E, - det er lidt træls at forum åbner i nyt vindue. Dette vil også bare få mig til at have bogmærke direkte til forum (sådan er det egentlig allerede, - var rent tilfælde at jeg fik set forsiden i går). :) Hvad med evt. at holde forsiden i helt lyse farver? Måske nogle lyse blå, som forum? Nå ja?skal jeg ikke blande mig i. :) -- Atengstedt: se, dét skal jeg ikke kunne udtale mig om! :roll: Udenfor intereseområde..:!: /Punktummet
Lone

Post by Lone »

Jo, det er da godt I blander jer! Nu prøver jeg - sikkert imorgen, håber jeg får tid - at lave de forskellige forslag - Britta har lavet et brunt - så kan vi se nogle forskellige og finde frem til det pæneste. Og for hvert nyt kan vi så lave visse ændringer. Mine medstrigler vil have grønt, så det prøver vi osse! OK?!
Lone

Post by Lone »

Hej ! Nu har jeg arbejdet lidt med de forskellige forslag. Forsiden er blevet grøn, for det har vi hele villet have - og jeg synes egentlig det er meget pænt. Men vi kan prøve en brun side vi kan kigge på. Er der nogen der har lyst at lave en links-side - eller Hestedsider , som skal rumme links til gode danske og udenlandske sider? Og nogen der gider ordne spilsiden - måske sætte flere spil på? Nogen der gider sørge for at vi får link andre steder? Nogen der gider lave et CSS til forummet - så det osse kan blive til at holde ud at se på - og måske endda på dansk? Britta: din sidste mail kunne jeg ikke åbne - uvist hvorfor? Jeg har lidt travlt p.t. - men nye forslag og flere forbedringer modtages meget gerne! Og også hjælp!!
Lone

Post by Lone »

Det irriterer mig grænseløst at Google-bar´en står skævt for cellen ovenover - det må jeg se at få rettet!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Baren står kun som centreret og det er også fint nok, men der skal lige en tabelvidde på ( ´´800´´). Så kommer den ind midt på. Kan godt lave skabeloner til links- og spillesiden, men arbejder kun i html og er endnu på begynder stadiet og selvlært. Hvis andre vil finde links og spil, skal jeg gerne lægge dem ind i kode på siderne. Mit forslag er at links og spillesiden holdes i forsidefarverne for at køre et samlet design. Ved ikke lige hvorfor du ikke har kunne åbne min mail, men min pc er ind imellem for viderekomne. :shock: Har leget en del med farver og f.eks. lavet et blåt, men kan ikke huske hvilket du fik tilsendt. Hvis først skabelonen er udfærdiget er det jo kun at lave om på farverne. Sender dig lige den sidste kode pr. mail. Kan se du har sat chart under links alligevel. Det har jeg så ikke i koden, men det er nemt at rette. Jeg synes stadig det grønne er for mørkt og teksten er for gnidret. Specielt teksten i midten er meget lille. Hilsen Britta
Lone

Post by Lone »

Men Britta - jeg er skam også på et niveau der kunne kaldes ´´famler halvvejs i blinde´´ . Vi kan vel holde lidt lys for hinanden så - og begge blive klogere? Hvad med Flash? Kan du det? Læser lige mail - og skriver igen imorgen - har så satans travlt!
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Kan skam også vældig godt lide den grønne, - men kan der evt. skrues lidt op for lyset (læs: en lysere farve), - det virker lidt mørkt, som stratego påpeger. Vil da I øvrigt gerne se det brune forslag, hvis det er.. :) Uha, alle de ting der søges hjælp til. Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, - men mine evner i den retning er på et sådant stadie, at vi alle nok helst være fri for mine udfoldelser. :roll: :lol: (Er bedre til at stå på sidelinien og ønske mig i én uedelighed! :roll: ) Men ang. links og spil, så er jeg da sikker på at der sidder nogle brugere med nogle gode links (lav evt. en tråd til opsamling af disse). Synes også links og spil skal holdes i samme design som forsiden. :) Men den der google-bar, - SKAL den være der? For hvis ikke det er et krav, så FJERN den!? :roll: Den er jo ikke just? inspirerende, og tror egentlig ikke folk benytter sig deraf. (Og kunne uddybe det yderligere, hvis jeg lige havde tiden..) Som stratego påpeger, så er teksten i midten meget lille, - og har stadig seriffer (host host). :wink: /Punktummet
Lone

Post by Lone »

Men googlebar´en sikrer én en hurtigere registrering på Google - derfor - mere imorgen.....
Lone

Post by Lone »

Jeg har nu lagt Brittas forslag ind på forsiden under Testsider -- jeg har ikke lige tid at tilrette links osv, så I mpå bare bruge tilbageknappen. Jeg synes den brune er pæn - de andre blir for kolde. Derudover har jeg igen lavet nogle ændringer på forsiden. Kan selv godt lide den grønne også - den gir et varmt udseende, god farev til billeder og giver de rigtige associationer om heste, natur, skov, mos, land, hygge osv osv.
Post Reply