Undervisning
Posted: Thu 27. Aug 2009 12:14
I en anden tråd, startede vi med at diskutere undervisning, men det var nok lidt usynligt og jeg kunne godt tænke mig at uddybe det lidt mere.
Jeg hører igen og igen at ryttere synes, det skal være sjovt at få undervisning. Sjovt!
Hvis man skal have det SJOVT i en undervisningstime, hvad er så rytterens motivation for at ride?
Jeg mener jo at man kommer til undervisning, for at blive bedre til gavn og glæde for både rytter og hest.
Det sjove kan man med stor succes tage bagefter, men her er det selvfølgelig, at mange har møg travlt og farer hjem igen.
En anden ting er at mange totalt mangler respekt og disciplin i forhold til sig
selv, hesten og underviseren. Her kommer så begreber frem, som "den sorte skole" osv....
Jeg mener, at skal rytteren lære, skal der være opmærksomhed og det er der ikke. hvis rytteren hele tiden okkuperes af sine egne tanker. Fuld opmærksomhed kommer, når ridelæreren har mulighed for at skabe respekt om sin undervisning i stedet for at skulle entertaine sig ind i det.
Jeg har da selv undervist i timer, hvor folk har haft det "sjovt". Men det er ikke de timer, hvor de har lært noget. Har folk virkeligt så stort et behov for morskab. at de gerne betaler fuld undervisningspris, for at komme og have det "sjovt" ? For så at komme igen næste uge, fordi : "det er bare så sjovt", men resultaterne ser vi bort fra.
Det forvirrer mig, for jeg har altid haft andre mål og synes at målet med ridning er at nå sammen med hesten, sagt på en beskeden måde.
MH Conny
Jeg hører igen og igen at ryttere synes, det skal være sjovt at få undervisning. Sjovt!
Hvis man skal have det SJOVT i en undervisningstime, hvad er så rytterens motivation for at ride?
Jeg mener jo at man kommer til undervisning, for at blive bedre til gavn og glæde for både rytter og hest.
Det sjove kan man med stor succes tage bagefter, men her er det selvfølgelig, at mange har møg travlt og farer hjem igen.
En anden ting er at mange totalt mangler respekt og disciplin i forhold til sig
selv, hesten og underviseren. Her kommer så begreber frem, som "den sorte skole" osv....
Jeg mener, at skal rytteren lære, skal der være opmærksomhed og det er der ikke. hvis rytteren hele tiden okkuperes af sine egne tanker. Fuld opmærksomhed kommer, når ridelæreren har mulighed for at skabe respekt om sin undervisning i stedet for at skulle entertaine sig ind i det.
Jeg har da selv undervist i timer, hvor folk har haft det "sjovt". Men det er ikke de timer, hvor de har lært noget. Har folk virkeligt så stort et behov for morskab. at de gerne betaler fuld undervisningspris, for at komme og have det "sjovt" ? For så at komme igen næste uge, fordi : "det er bare så sjovt", men resultaterne ser vi bort fra.
Det forvirrer mig, for jeg har altid haft andre mål og synes at målet med ridning er at nå sammen med hesten, sagt på en beskeden måde.
MH Conny