Brændende Kærlighed........

Post Reply
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Brændende Kærlighed........

Post by Lena »

Brændende kærlighed:

½ selleri
1½ kilo kartofler
mælk
smør
salt og peber


2 rødbeder skrællet og skåret i tern
100 g groft hakkede valnødder
3-4 stænger blegselleri fintsnittet
3 porrer i tynde skiver
salt og peber
Olie

Selleri og kartofler koges og moses.......... smages til med salt og peber.

Rødbederne skrælles og skæres i tern. De steges i olie sammen med grofthakkede valnødder, blegselleri og de skivede porrer........

Smag til med salt og peber........


Jeg synes det smager herregodt........ men jeg kunne godt forestille mig at det ville blive endnu bedre hvis der kom et knust/hakket fed hvidløg i, så ville det blive endnu bedre........ men så er det jo ikke "brændende kærlighed".............. hmm..........
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Brændende Kærlighed........

Post by annetteB »

vores vegetariske kærlighed er lavet af rødbeder, gulerødder,løg, hvidløg og porre - det krydres med noget mystisk urtesalt fra tyske Bioladen, som får det til at smage både salt, krydret og røget, så man ikke mærker fraværet af bacon.
:lol:

kartoffelmosen er af 2/3 kartofler og 1/3 knoldselleri, samt smør, mælk, salt og peber.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Brændende Kærlighed........

Post by Lena »

Jeg brugte en lille rest som "pålæg" på groft rugbrød......... Kold kartoffelmos og så urterne ovenpå............ :mikkel: :aribeth: Det var total godt....
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Brændende Kærlighed........

Post by annetteB »

Kold kartoffelmos smager faktisk skidegodt!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply