Sticky Buns

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Sticky Buns

Post by 99E »

Kanelsnegle er gode.
Sticky Buns er bedre...!
Her er en modificeret opskrift fra "The Floured Apron", det lokale bageri i Pagosa Springs.

2,5-3 dl kærnemælk. Og brug nu den økologiske, der rent faktisk smager godt, ikke?!
Lidt over en halv dl smeltet smør
En halv pakke gær


...blandes med...

1 æg
lidt over 1 dl sukker
En halv tsk salt
Ca 8 dl hvedemel


Ælt grundigt og lad hæve til mindst dobbelt størrelse.

Rulles ud i et rektangel, der er ca. 30 cm på den korteste led og 1-2 cm tykt.

Læg fyld på, kogt af:
250 gr. brun farin
50 gr. smør


Oven på fyldet drysses hakkede valnødder med rund hånd (Det burde have været pecannødder...)
Rul det hele sammen og skær ud i 3-4 cm tykke "snegle".

Sneglene lægges på en bageplade, og der hældes en passende mængde ahornsirup på, og lægges ekstra hele valnødder på som pynt.
Jeg brugte i alt sådan en "Netto-valnødde-pakke" - og det var i virkeligheden ikke nok.

Bages 20-30 min. ved 200 grader.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Sticky Buns

Post by Replica »

Uhh det lyder lige som noget jeg har lyst til at bage.

Selvfølgelig mangler jeg halvdelen af ingredienserne og bilen er ikke hjemme. SUK :brok:

Men tror sgu jeg bager dem i morgen når svigerne kommer forbi til kaffe :heidio:
MUMS
ImageImage
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sticky Buns

Post by 99E »

De er rigtigt gode. Bagte dem i går, har lunet nogle i micro'en her til morgenmaden...
:aribeth: :aribeth: :aribeth:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Sticky Buns

Post by Replica »

smukke-ped wrote:
Replica wrote:Uhh det lyder lige som noget jeg har lyst til at bage.

Selvfølgelig mangler jeg halvdelen af ingredienserne og bilen er ikke hjemme. SUK :brok:

Men tror sgu jeg bager dem i morgen når svigerne kommer forbi til kaffe :heidio:
MUMS


Der skal da heller ikke bil i bollerne....ikke iflg opskrifren ..... :hhansen:


Pjat med dig. Har du aldrig fået kage tilsat bil? Det smager himmelsk :lea:

Men i dag kaster jeg mig ud i sticky buns-bagning :) svigerne kommer og så skal der da være lidt guf. Og i dag er manden ikke stukket af med bilen, så nu skal jeg afsted efter mel og nødder. Glæder mig til at spise dem :aribeth:
ImageImage
PiaK

Re: Sticky Buns

Post by PiaK »

Bliver de ikke kæmpestore? Og fedtede?

Er de til at tage med på skovtur, eller er de til kagegaffel?

Jeg kan ikke bage noget jeg ikke ved hvordan skal se ud :hhansen: har du ikke et billede?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sticky Buns

Post by 99E »

De bliver kæmpestore og fedtede - og til at spise med fingrene (ligesom en bolle) hvis man har vådservietter og/eller et brusebad i nærheden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Sticky Buns

Post by HeidiO »

PiaK wrote:Jeg kan ikke bage noget jeg ikke ved hvordan skal se ud :hhansen: har du ikke et billede?


HA!! :hhansen: Sådan har min søster det også, så hun fabrikerede engang en meget mærkværdig kage - da vi så skulle analyse resultatet, viste det sig at billedet hørte til en anden opskrift. :viben:
Heidi
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Sticky Buns

Post by Lena »

HeidiO wrote:
PiaK wrote:Jeg kan ikke bage noget jeg ikke ved hvordan skal se ud :hhansen: har du ikke et billede?


HA!! :hhansen: Sådan har min søster det også, så hun fabrikerede engang en meget mærkværdig kage - da vi så skulle analyse resultatet, viste det sig at billedet hørte til en anden opskrift. :viben:




:viben: :viben: :viben: :viben:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Sticky Buns

Post by CXEC »

Nøøøøøøøj Ninie!!! :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: GODT jeg ikke har ahorn sirup, for ellers havde ejg skidt Markedsret en LANG march og var gået i gang emd Sticky buns!!! Men den GÅR IKKE!!!!! :mettebo: Ikke hvis jeg skal score over 7 til næste eksamen! :linski:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Sticky Buns

Post by Lena »

Uhmmm.......... Nu har jeg bagt dem to gange...... og med kanel..... :atengstedt:

I aften har jeg prøvet at lægge dem i muffinforme. Ikke de almindelige der vælter, men muffinforme med "krave". De ser rigtig fine ud....
Post Reply