Hindbær/Brombær marmelade

Post Reply
Kokjo

Hindbær/Brombær marmelade

Post by Kokjo »

Jeg hev et kilo hindbær op af fryseren den anden dag, og et halvt kilo brombær - det er nu omkogt til en vidunderlig marmelade !

Jeg vil bare anbefale at blande 2 dele hindbær med 1 del brombær, koge og tilsætte 500 gram sukker til 1½ kg frugt - Det er en virkelig god marmelade til pandekager og nybagt brød. Brombærrene giver en smuk mørkrød farve i mit tilfælde hvor hindbærrene var 50% røde og 50% gule efterårsbær.

En eksplosion af syrlige brombær og fuldmodne hindbær i munden, er en skøn eftermiddagsbeskæftigelse.
aribeth

Hindbær/Brombær marmelade

Post by aribeth »

AHMMMMMM jeg elsker hjemmelavet syltetøj...det er det eneste syltetøj der er værd at spise!!! og det der lyder vildt godt...

For tiden spiser vi meget æblegele!! det har min mors mand lavet... det er skide godt!!


Måske skulle jeg lige lave et par pandekager!


Katrine
Kokjo

Hindbær/Brombær marmelade

Post by Kokjo »

Jeg havde bagt så mange at vi fik igen til dessert, Niels ser meget veltilpas ud nu - he he
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Hindbær/Brombær marmelade

Post by Frieser9460 »

MUMS!!! Det lyder bare lækkert... mine tænder løber helt i vand bare ved tanken! Jeg ÆÆÆÆÆÆLSKER hjemmelavet marmelade, men er bare mildt sagt elendig til at få det lavet selv. :lol:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
aribeth

Hindbær/Brombær marmelade

Post by aribeth »

jeg har lige spist de sidste af de pandekager jeg bagte klokken ni igår aftes :-) med hjemmelavet solbærmarmelade :-)


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hindbær/Brombær marmelade

Post by 99E »

Grrr! Og her sidder jeg helt uden kage og slik, og bare med en tunsalatsmad og en med leverpostej.
GRRR!

GIV MIG KAGE!!!
:ras:


:lolskilt:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Kokjo

Hindbær/Brombær marmelade

Post by Kokjo »

Han havde sågar slæbt marmeladen frem til morgenmaden, og lagde rigeligt på ostemadderne :atengstedt:

Solbær er GODT !!! Det er hans foretrukne til det der KLAMME mugne ost han er salig over :opkast: Om jeg fatter at man kan æde den slags. Han siger at den tager blister, selvom det svider lidt *GYYYYS*
Post Reply