hvad køkkenskabet gemte

Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

hvad køkkenskabet gemte

Post by annetteB »

75 gram smør røres på maskine med 1 æg, 75 gram mørk muscovado, 3 spsk ahornsirup og 75 gram rørsukker.

Imens maskinen kører hakkes en plade rittersport alpenmilch og 2 dl valnødder og der vejes 150 gram hvedemel af. Nødder, mel og chokolade blandes i en skål med 1½ tsk økologisk vanillesukker, ½ tsk knust maldonsalt og 1½ tsk bagepulver.
Skru røremaskinen ned på lav hastighed og hæld alle tørre ting i.
Lad maskinen køre, til alt er blandet.

sæt dejen i valnøddestore klatter på en bageplade (brug to skeer - dejen er smattet) der bliver omkring 35 stk.

bages 8 minutter ved 200 grader på næstøverste rille.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

hvad køkkenskabet gemte

Post by Frieser9460 »

Uhm, det lyder fantastisk lækkert!!! Hvornår skal jeg komme? :aribeth:

Og er der også kaffe til, eller skal jeg selv medbringe den??? :lol:

Ej, helt seriøst; den opskrift må jeg have skrevet ned til senere brug... :heidio: Men øh... hvad er "muscovado"? :ehh:

Sidder selv her og venter på den drømmekage, jeg har i ovnen... torsken her glemte jo fuldstændig, at jeg var kommet til at love kollegerne, at jeg ville bage lidt mundgodt til vores afdelingsmøde i morgen; det kom jeg først i tanke om, da min kæreste mindede mig om det kl. 22:55! :mur:

Men hva', jeg har jo også arbejdet (gratis) over hele aftenen for at nå min deadline til på mandag... så hvad betyder lidt ekstra??? :-o
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

hvad køkkenskabet gemte

Post by annetteB »

muscovado er en sukkertype på basis af sukkerrør. Den er klistret, aromatisk og let bitter - minder en smule om farin. Jeg er sikker på, at farin (eller lys muscovado, for den sags skyld) kan erstatte det mørke.

Der er stadig 20 småkager tilbage af portionen, så du kan faktisk stadig nå at smage dem, hvis du skynder dig! (og jeg skal nok lave kaffe til dig! :linski:)
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

hvad køkkenskabet gemte

Post by Stimata Doamna »

Hm, det ser ud til, at jeg lige har fået et lille bageprojekt i weekenden :aribeth:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply