Snickerdoodles

Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Snickerdoodles

Post by annetteB »

[b:533f47e710]Man tager:[/b:533f47e710]
½ kop flormelis
½ kop demeraresukker
200 gram Kærgården eller lign. blandingsprodukt. Smør kan IKKE bruges, der SKAL være olie i dejen.
1 æg
6 dl mel
1/4 tsk fint salt
½ tsk bagepulver eller natron

Kanelsukker af 1 dl demeraresukker og 1 spsk kanel.

[b:533f47e710]Fremgangsmåde:[/b:533f47e710]
Rør kærgården og de to slags sukker sammen til det bliver tykt og lyst og let. Tilsæt ægget og rør igen i et minuts tid eller så ved højeste hastighed. Bland mel, salt og bagepulver/natron sammen og rør det i æggemassen.
Alt kan røres i røremaskinen.

Form, med meget let hånd, den bløde dej til kugler á 2½-3 cm i diameter - jeg får 32 stk. ud af portionen.
Tril kuglerne i kanelsukkeret til de er dækket over det hele.
Læg dem med god afstand på bageplader m/bagepapir.

Tag nu et almindeligt drikkeglas, dyp bunden af glasset i den sidste rest kanelsukker og brug det til at trykke dejkuglerne flade med - de skal være ca 3/4 cm tykke.

Bag kagerne v/180 grader i ca 15 minutter, måske lidt mindre i en velfungerende ovn - min nuværende er ikke just noget mønstereksempel. Lad kagerne stå et minuts tid på bagepladen, og flyt den så over på en rist til afkøling.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Snickerdoodles

Post by CXEC »

:aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth: :aribeth:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Snickerdoodles

Post by Zippeline »

De ser GODE ud! Og må prøves - når jeg lige får taget mig sammen til at bage igen. Tak for opskriften!

- Zip.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Snickerdoodles

Post by CXEC »

[quote:f335fcd2f4]Rør æg, kærgården og de to slags sukker sammen til det bliver tykt og lyst og let. Tilsæt ægget og rør igen[/quote:f335fcd2f4]

Skal ægget tilsættes to gange eller skal det deles op i blomme og hvide?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

Snickerdoodles

Post by aribeth »

Er der ikke en der kan lave sådan nogle og komem forbi med dem om en times tid eller noget... jeg er ved at dø af træthed.... 2 timers søvn i nat... og ingen mad idag stort set... Jeg trænger vist til et sukkerfix.


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Snickerdoodles

Post by 99E »

Jeg ville gerne kigge forbi med mad - menøhh...
Til gengæld er du velkommen til at kigge forbi her og tage en pose kanelsnegle, noget chilibrød m. gedeost og et par poser kødsovs etc fra fryseren...
:mikkel:

Men jeg tror der er så langt at det faktisk er nemmere bare at lave det selv...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Snickerdoodles

Post by annetteB »

årh, for pokker silæste - det var en dummert: kærgården og sukkeret skal først røres sammen en tid lang - og SÅ smides ægget oveni og der røres igen. Jeg retter det lige i opskriften.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply