nem chokolademousse

Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

nem chokolademousse

Post by annetteB »

Pisk tre æggeblommer med tre spsk sukker til det er tykt og hvidt og lækkert og ikke knaser mere.
Pisk tre æggehvider til stift skum.
Pisk tre dl fløde til blødt skum.
Smelt 150 gram chokolade. Mørk, lys eller hvid som man behager.
Jeg smelter det i en stålskål over en termoskål med kogende vand. Når alt er smeltet pånær de tre øverste tern, så fjerner jeg skålen fra varmekilde. De sidste tern smelter for restvarmen i skålen.

Rør æggeblommerne i chokoladen med en bred ske.
Vend flødeskummet i med lette tag.
Vend æggehviderne i på samme måde. Rækkefølgen er vigtig: fedtet i fløden bærer æggehviden oppe.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: nem chokolademousse

Post by annetteB »

jaha!! Og det står i en skål i mit køleskab og venter på at det bliver imorgen, så det kan udgøre desserten efter søndagsmiddagen!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Mettehansen1975
Posts: 2
Joined: Fri 26. Oct 2012 14:40

Re: nem chokolademousse

Post by Mettehansen1975 »

Kanon lækker mousse!

Jeg lavede den sammen med en chokoladekage, og børnene var totalt solgt! - kan stærkt anbefales.
den kageopskrift jeg brugte var forresten http://www.nem-opskrift.dk/chokoladekage/

God weekend herfra -cookie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: nem chokolademousse

Post by annetteB »

Og nu har jeg lavet det igen. For første gang siden jeg skrev opskriften herind. :jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply