Ny strigle

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
Post Reply
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Ny strigle

Post by Annibl »

Hello there :jeanie:

Faldt over et link til denne side på HN, hvor jeg også er ny. Fattede minus af hvad tråden omhandlede, men er tilpas nysgerrig til at undersøge dette sted. :lea: Synes det virker til at være et hygsomt lille sted..... tiltaler mig når det er til at overskue. heidio

Godt så - her er lidt om mig:

Navn
Det er såmænd Anni, surprice!! :lea:

Alder
Er rundet de 25, sådan godt og vel.. :linski:

Familie:
Er den lykkelige ejer af to smukke piger på 9 og 11 år, Emma og Maja. Jeg er alene med dem og har været det siden jeg var gravid med den yngste. Kronisk singlemom.
Jeg har dog en kæreste..... sådan da, ser ham bare aldrig og han er lidt af et fjols - men superdejlig trods alt.

Rytterstatus:
Jeg er tidl. rytter og hesteejer gennem mange år. Solgte min dejlige vallak da jeg blev gravid med den ældste. Havde mistet interessen og halvparten ville gerne købe, så den beslutning var rimeligt nem.
Nu er jeg istedet ponymor med stort P. Fra pigerne var helt små har de galoperet rundt i huset, vrinsket højlydt og skrabet i gulvet med "hovene". Da Maja blev 5 år startede hun i min barndoms rideklub. Hun har holdt ved siden. Emma red en kort overgang, men mistede modet da galoppen skulle igang. En skam for hun var ret skrap til det.
Drømmer selv om at starte igen, men gider ikke baneridning - en dejlig tur i terræn'et er mere mig.

I stalden
Vi bor i rækkehus så stalden er ikke lige udenfor døren. I rideklubben har vi tilgengæld opstaldet vores dejlige, umulige, søde, fantastiske, smukke pony Moonlight Shania - vi kalder hende nu bare Shania. Hun er min ældste datters fødselsdagsgave i november sidste år.
Oprindeligt havde jeg købt den fine, lille pinto min datter red i klubben. Desværre blev hun halt lige da jeg havde sagt ja til at købe hende. :graed: Det viste sig at være kronisk, så jeg sprang fra igen. Æv! Hun er sådan en skøn lille pony. Nå, men nu var beslutningen taget og så skulle Maja dælme ha' en pony!

Fremfor som planlagt at offentliggøre gaven på selve fødselsdagen, valgte at jeg fortælle hende, at hun måtte få en hest. Stor, stor glæde, og så gik jagten på den rette pony ind. Pengene var små, den lille pinto fik vi meget meget billigt, men på markedet koster ponyer jo en del, bare de kan sætte et ben foran det andet på det rette tidspunkt. Et B&O anlæg blev solgt til alt for mange penge og så af sted med os. Vi fik noget værre skravl at se. I ren frustration efter endnu en forgæves køretur ud i det danske land, ringede jeg til en salgsstald og hørte om vi måtte komme forbi. Det måtte vi da og der var hun jo så!! Vores smukke Shania. Ikke det kønneste syn, dårlig form, pjusket og uplejet, ingen særlige evner, kun et meget smukt hoved, kønne øjne og et dejligt temperament. Prisen fandt vi hurtigt ud af og så var hun købt.

Undskylder længden, men det har været en fantastisk oplevelse for os, at købe pony! Vi er alle totalt forelskede i dette her skønne væsen. :elsk:

Her er hun:
[img:81360b461b]http://i174.photobucket.com/albums/w109/Annibl/2007_1226Shania0061.jpg[/img:81360b461b]

Derudover:
Er pædagog, men har droppet mit fag af flere årsager. Er uddannet i 04, arbejdede i sfo, men kørte ned med stress allerede i 06. Arbejdede derefter som tilkald i hjemmevejledning (med voksne senhjerneskadede mennesker), kørte ned igen og er nu langtidssygemeldt og afventer vurdering af arbejdsevne. Har derudover en stor hørenedsættelse, som også muligvis påvirker min arbejdsevne. Selv håber jeg på fleksjob, da jeg så gerne vil væk herhjemmefra og gøre noget!!

Er faktisk lidt af en strigle ind i mellem, men "arbejder" som moderator på et andet site (ikke heste-site) og er vist blevet erhvervsskadet - ihvertfald er det sjældent temperamentet tager overhånd. :fy: :lol:

Nå, men herinde håber jeg at finde et overskueligt forum, hvor jeg kan suge lidt til mig, få gode råd, få nogle gode grin og udveksle lidt af hvert. Trods mange års erfaring som hesteejer ligger min viden gemt rigtigt langt væk, føler mig ind i mellem lidt på bar bund og har brug for et råd eller mange. heidio
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Ny strigle

Post by Glory »

Nå du droppede de 1000 indlæg annibl :viben:

Velkommen til - jeg glæder mig til at høre mere om dig og fra dig :askepot:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Ny strigle

Post by Annibl »

Hej Pia

Tak tak

Jah, jeg tænkte at det vil sikkert vare en hel måned inden jeg når de 2000 indlæg, og det går da slet ikke.. :hhansen:
Knus fra Anni
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Ny strigle

Post by CXEC »

Velkommen til.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Ny strigle

Post by annetteB »

[quote:8b74825071]Jah, jeg tænkte at det vil sikkert vare en hel måned inden jeg når de 2000 indlæg, og det går da slet ikke.. [/quote:8b74825071]

Årh, vi er da ellers Sååååå tålmodige herinde!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Ny strigle

Post by Annibl »

[quote:54d5599861="atengstedt"][quote:54d5599861]Jah, jeg tænkte at det vil sikkert vare en hel måned inden jeg når de 2000 indlæg, og det går da slet ikke.. [/quote:54d5599861]

Årh, vi er da ellers Sååååå tålmodige herinde!
:lol:[/quote:54d5599861]

Selverkendelse ér altså en god ting. :lea:
Knus fra Anni
Post Reply