Archibal

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
Post Reply
archibal
Posts: 23
Joined: Mon 17. Dec 2007 15:42

Archibal

Post by archibal »

Hej alle strigler :jeanie:

Nu vil jeg også være med...

Jeg bor med min mand Johannes, 2 børn Helene på 3 og Kristian på 8 mdr. stadig på barsel. Nu er det slut med flere børn til mig, rigtig dårlig til at være gravid og føde av av av...

Vi bor på lille ejendom har boet her siden 2005. Det hele skal sættes i stand. Vi er halvvejs med stuehuset mangler 2 badeværelser, bryggers og gang... Så er der lige en øjelort af en stald, når man som jeg vil have en stald med det hele så er det bare træls at komme der ud og det hele bare hænger.. Men vi når det nok og hestene ser ud til at de er ligeglade bare de får deres mad...

Har pt en Knabstrupper på 7 som er i fol skal fole til marts med tysk oldenborg hingst. En oldenborg vallak på 2, har store planer med at han skal være min dressurhest... Og til sidst lille miniature Ruth, som ikke har det for godt, De andre driller, så hun må gå alene :fy:

Har redet en del som barn, inden interessen forsvandt, mine forældre havde ikke råd til at betale opstaldning, så der manglede ligesom noget... Da jeg var 20 købte jeg mig en vallak Archibal, deraf navnet, Fik ham redet op til mit første stævne, dagen før begyndte han at halte, blev indlagt og aflivet et halv år efter, havde ikke fået foretaget røngten ved køb, og hesten havde været forfangen og havde sænket hovben, av av sikke en sød hest den har bare haft ondt...
Så købte jeg Tatiana min søde Oldenborg hoppe med den bedste haseaktion jeg og andre nogensinde havde set... Red hende selv til, fik vandre kværke en sommer og kom sig, blev aldrig rengående igen efter det :graed:

Efter det købte jeg Dominica sikke en hest, hun var fuldstændig vild, jeg turde efter min fødsel ikke selv ride hende til, men da jeg skulle prøve hende i tilridningen var hun ligesom en rideskole hest, og er det stadig. det er bare og sætte sig op så rider vi skridt trav og gallop... Men hun er en hoppe med stort H går kun hvad hun selv vil... Skulder - gå til bidet gør hun kun hvis hun vil :mur: Hun vil være super til dressur hvis jeg kunne ride hende 7 dage i ugen, 4 gange om ugen er ikke nok til hende så går hun på folden og vil ikke med... Så nu må hun give mig et par føl, overvejer ind i mellem at sælge hende til en der bedre kan tacle hende forskellige humørsvingninger. Så nu har jeg købt mig den sødste oldenborg dreng, så der håber jeg at kunne finde lysten for os begge....


Hold da op sikke meget om mig nå ja jeg arbejder som bogholder hvis det skulle have jeres interesse? Johannes arbejder som murer så det er sørme dejligt når man har et gammel hus :tommelop:

Håber det var nok om mig og mine ellers skiver i bare :linski:
archibal
Posts: 23
Joined: Mon 17. Dec 2007 15:42

Archibal

Post by archibal »

Hej June

Det er sikkert ikke den... Den var brun med blis og 4 hvide sokker. Den hed Sir archibal en DV med papirer. Den var 5 da jeg købte ham i 2000 og jeg købte ham ved avleren i Skive....

God jul

Camilla
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Archibal

Post by CXEC »

Velkommen til! Det med at ride til selv synes jeg personligt er noget af det ALLER bedste! heidio Red selv Xenia til og hun er bare fuldstændig som jeg vil have hende.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Archibal

Post by Stimata Doamna »

Velkommen til! Jeg håber, at du falder godt til - foreløbig lader det jo til, at dyreholdet, geografien og husets tilstand matcher op til flere med-strigler :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply