HeidiO

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

HeidiO

Post by HeidiO »

Navn:
Heidi

Alder - gerne fødselsdag
33 år, født 14. juli 1973

Hjemegn
Tuse Næs ved Holbæk.
Vi har en landejendom med 4½ tdr. land.


Rytterstatus (aktiv/passiv)
Aktiv

Hest(e)
Ja, så kommer vi jo til noget med lidt mere kød på.

I stalden står der pt.:
Nicky, som er min gamle 1'er pony. Hun er 24 år, og jeg har haft hende siden hun var 8 år. Hun er pensionist nu, går lige nu med en stor skade i den overfladiske bøjesene, som hun har begået på fold i starten af maj, det gamle fjols.
Hvis Misse Møghe var en hest, så er det hende. Hun er sippet ud over alle grænser. Hun har nu gået sammen med Sonny i 3½ måned nu og ikke om hun vil gnubbe med ham. Hver gang han nærmer sig stivner hun fuldstændig og hviner når han kommer for tæt på. Jeg gad godt vide om hun nogensinde accepterer ham 100%.

Sonny Fjordblik:
Sonny er 15 år og fjordhest og vi har haft siden marts, hvor vores gamle rabarberblanding blev aflivet efter, at han var forfangen for 3. gang.
Sonny har en fortid som kåret avlshingst, men da hans afkomsfremstilling var for dårlig, blev han kastreret. Vist nok i 1999 eller 2000.

Sonny er en herre med selvtilliden i orden. Han er ikke hverken tung eller doven. Til gengæld så ser han en ære i at finde et nyt objekt han kan flippe over hver gang vi er ude at ride. Pt. er han skrækslagen for vildtfodertønder, høns og buskryddere med snor. Sært nok er han ligeglad med gøende hunde der kommer ræsende bag hække, biler og kæmpe gyllevogne!
Og så er han jo skyld i at jeg er kommet i gang med at ride igen efter en lang pause efter en trafikulykke med piskesmæld til følge, og det er jo herligt.

Jeg havde godt nok aldrig troet at vi ville købe en fjordhest, jeg synes ikke lige at de var noget for mig, men min mand har altid syntes at det var da en rigtig hest. Og da vi så fik et godt tilbud, så slog vi til.
Det har vi ikke fortrudt et sekund, og jeg må erkende at jeg er faldet fuldstændigt for racen.
Lige nu drømmer jeg om at finde en lækker fjordhoppe, som man så lige kunne få et føl på.

Hov, nu er jeg jo lige ved at glemme resten af stalden, som består af Rita og Bertha - der er køer. Rita er en oldgammel ammeko på 12 år som vi købte sidste år og Bertha er egen avl, hun er født i december 06.

Øvrige interesser
Jo, jeg har jo også en mand, han må med her sammen med resten af familien. Manden rider forresten også gerne på Sonny.


Og så lige dagens spørgsmål: Er man en rigtig strigle når man har fået manden opdraget til at lave mad, mens man selv læser bilblade (og selvfølgelig også hesteblade)?
Heidi
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

HeidiO

Post by CXEC »

[quote:42c7acbfae="HeidiO"]


Og så lige dagens spørgsmål: Er man en rigtig strigle når man har fået manden opdraget til at lave mad, mens man selv læser bilblade (og selvfølgelig også hesteblade)?[/quote:42c7acbfae]

Ja, det er man! OG velkommen til!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

HeidiO

Post by aribeth »

Velkommen til Heidi fedt du er sprunget ud :linski:

Katrine
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

HeidiO

Post by Birgittekw »

Du lyder helt rigtig....

Velkommen

Birgitte
Birgitte



M
User avatar
Helle Sørensen
Posts: 286
Joined: Wed 31. Jan 2007 11:36

HeidiO

Post by Helle Sørensen »

Velkommen til Heidi.

Hilsen Helle
Hilsen Helle S
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

HeidiO

Post by gukuvi »

-----------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

HeidiO

Post by annetteB »

[quote:b69598e5ff]Og så lige dagens spørgsmål: Er man en rigtig strigle når man har fået manden opdraget til at lave mad, mens man selv læser bilblade (og selvfølgelig også hesteblade)? [/quote:b69598e5ff]


Shit mand, så har jeg LAAANGT endnu, før jeg kan kalde mig en rigtig strigle??
(eller osse er jeg bare så tilpas kræsen at jeg hellere vil dø af grin end æde den mad som Claus er i stand til at producere?? :lea:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

HeidiO

Post by Lone Beck »

En rigtig strigle er vel én, der med henvisning til ligestillingen kan få manden til at passe børn, gøre rent og lave mad OG også få ham til at klare alt det grove med henvisning til at det er mandearbejde :hhansen:

Velkommen til :linski:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

HeidiO

Post by MinnaN »

Bøvsedragen lave mad?? :viben:
Han kan da godt i en snæver vending som her i søndags... Men han vil vidst hellere ta Marcus's lorteble, så jeg kan være på strigler eller ude hos Kamelen.

Velkommen til HeidiO, her er mægtig hyggeligt. Du har den helt rigtige striglestil. :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply