Fru Bertelsen

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
User avatar
Fru Bertelsen
Posts: 50
Joined: Sun 11. Jun 2006 19:29

Fru Bertelsen

Post by Fru Bertelsen »

Lidt om mig:
Jeg er 24 år, bor i Korinth på fyn og er gift med Nicolaj. Vi har egen stald med plads til 6 heste.

Jeg er ejer af en dejlig araber/New forrest vallak på 10 år, en shetlænder vallak på 4 år og en shetlænder hingst på 1 år.

Ud over hestene har jeg en kat, en kanin og en hund (Rottweiler)

Jeg er gravid, og er sat til d. 20. juli 2007

Til dagligt går jeg hjemme da jeg er førtidspensionist.

Kærligst Louise
Lone

Fru Bertelsen

Post by Lone »

velkommen til dig, fru Bertelsen - og tillykke med familieforøgelsen.

Vi vil da gene se nogle billeder - mest af dine dyr :hhansen:
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Fru Bertelsen

Post by gukuvi »

Velkommen også herfra, håber du vil blande dig i debatterne og vil også meget gerne se dine dyr.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Fru Bertelsen
Posts: 50
Joined: Sun 11. Jun 2006 19:29

Fru Bertelsen

Post by Fru Bertelsen »

Hejsa. Tak for velkomsten. Jeg skal på ferie i dag, men når jeg kommer hjem lægger jeg nogle billeder ind af mine dyr.

Kærligst Louise
Lena

Fru Bertelsen

Post by Lena »

Hej og velkommen på Strigler............... Rigtig god ferie..........
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Fru Bertelsen

Post by Tigerbaby »

Velkommen til!

Jeg vil da også rigtig gerne se nogle billeder af dine dyr.

Og håber du får en god ferie.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Fru Bertelsen

Post by annetteB »

Ja, velkommen hertil: måtte du blive en ivrig skribent!
:katiekat:

God ferie til dig.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Me2
Posts: 608
Joined: Fri 18. Nov 2005 01:00

Fru Bertelsen

Post by Me2 »

Hej Louise.
Stort velkommen til...
Lidt ligesom HF, man bliver bidt af det og timerne flyver.

Striglerne har faktisk.. (pinligt) været skyld i at jeg er kommet til at brænde kartoflerne på en enkelt gang.....
Men sådan er det, det er om at finde en dæmper.. hehe..
Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen.

Citat: Peter Plys
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Fru Bertelsen

Post by CXEC »

Velkommen til. God ferie?

Tør man spørge til hvorfor du er førtidspensionist? Og så i en alder af 24?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Fru Bertelsen
Posts: 50
Joined: Sun 11. Jun 2006 19:29

Fru Bertelsen

Post by Fru Bertelsen »

[quote:9948c74187="Céleste"]Velkommen til. God ferie?

Tør man spørge til hvorfor du er førtidspensionist? Og så i en alder af 24?[/quote:9948c74187]

Hej. Ja det var en rigtig god ferie. Vildt hyggeligt.

Ja det må du gerne spørge om.

Jeg har en medfødt lidelse i min lillehjerne (Arnold Chairy syndrom) som først blev opdaget da jeg var 13 år. Min lillehjerne ligger for langt nede i forhold til hvad den skal.

Det betyder at jeg får for højt tryk i mit hoved, da lillehjernen ligger på det hul som spinalvæsken skal løbe ud i kroppen til. Og meget tit hovedpine.

Mine synsnerver er blevet ødelagte da min hjerne og synsnerver har stået under tryk længe.
Jeg er blevet svagtseende (kikkertsyn) pga. trykket i mit hovede.

Så får jeg pludselig blodtryksfald og besvimmer. (Vasovagale synkoper)

Grunden til at jeg har fået min pension er pga min skade i lillehjernen, mine mange besvimmelser og mit syn. Alt dette til sammen gør at jeg ikke kan passe et arbejde.
For eks. når jeg SKAL noget på bestemte tidspunkter kan jeg ikke altid komme afsted da jeg simpelhen ikke kan magte det. Jeg bliver utrolig træt i mit hoved, i mine øjne og så falder mit blodtryk og jeg besvimmer.

Det kan være en simpel ting som et besøg hos en veninde, frisøren eller familien som jeg må aflyse, da jeg simpelhen ikke kan og ved at hvis jeg ikke melder pas så bliver jeg dårlig og besvimmer.

Også en simpel ting som at komme op om morgnen og foder hestene kan være svært. Derfor har vi en pige i stalden som træder til når jeg ikke kan.

Nogle vil mene at det er noget pjat at man ikke kan komme op eller passe et arbejde, men kan kun sige at jeg gerne vil bytte mit liv/helbred med dem. Jeg ville give alt for et "normalt" liv med et godt fuldtids arbejde.
Og som social rådgiverne siger så får man altså ikke bare en førtidspension i så ung en alder hvis man ikke er syg. Lægerne skriver også i deres rapporter at alle behandlings muligheder er udtømte.

Håber det var svar nok, ellers må du endelig spørge.

Kærligst Louise
Post Reply