om mig

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
Post Reply
iskvinden
Posts: 8
Joined: Fri 9. Mar 2007 20:25

om mig

Post by iskvinden »

kan der siges at jeg er en 54 årige kvinde, med 40 år i hestebranchen.
Bosiddende for tiden i Tyskland, da mit arbejde gør dette nemmere.

Har ingen børn, har valgt et liv uden og det har jeg det godt med.

Jeg bor normalt i det Jyske med hus og bil og min hund.

Hestene måtte jeg pga. alt for meget arbejde sælge, de 3 af dem er solgt til Tysk avl og de andre 2 er solgt til Holland som ganske udemærket dressur heste.

Jeg er gammel i gårde i DRF bruger dog mest min tid på heste som står enten i Tyskland eller Holland, rider skam 2-3 gange om mdr. hvor jeg får privat undervisning, jeg gider ikke bare ride for hyggens skyld alene.

Jeg siger min meninger, det er det jeg bla. lever af, har egen forretning.

Jeg dømmer ingen, det er ikke mit lod, jeg taler ingen efter munden det er livet for kort til, jeg lever mit liv som jeg vil. Jeg går efter kvalitet, det næst bedste er ikke godt nok.

iskvinden
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

om mig

Post by CXEC »

Jamen velkommen til.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Lone

om mig

Post by Lone »

hej iskvinde!
Og velkommen!!

Nu kan jeg pludselig huske dig - men jeg kan ikke huske hvad du kaldte dig før?
aribeth

om mig

Post by aribeth »

Velkommen :-)

Æv, jeg kan aldrig huske folk på nettet, så jeg har ingen anelse overhovedet om hvem du er ?!

Hilsen
Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

om mig

Post by KatieKat »

Og jeg er fuldstændig ligeglad med hvad navn du brugte før. Velkommen til iskvinde. Jeg håber du vil nyde at være her. :-)
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

om mig

Post by annetteB »

Nå ja - Jeg har absolut ingen hukommelse for personer: Starter hver dag som Tabula Rasa og beder til, at dén der ligger ved siden af mig også er ham der lå der da jeg gik i seng.
:skoer:

Har derfor absolut ingen anelse om hvem du er eller ikke er, hverken i RL eller på andre fora og er såmænd lige lykkelig af dén grund.
:lol:

Faktisk er det tit nemmere at forholde sig til folks argumentation, når man ikke har forudfattede meninger om dem.
:tommelop:

Byder dig imidlertid gerne velkommen til og håber på nogle gode debatter. Gerne nogle hvor argumentationen går bare LIDT dybere end "fordi jeg siger det" eller "fordi sådan ER det bare og det HAR jeg jo sagt...skvatnavle!"
;-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

om mig

Post by Mansemor »

Velkommen til! :-)

Det bliver interessant at se, hvilke meninger du har og om hvad. Det ser ud til, at din viden mest ligger indenfor avl og dressur, men efter 40 år må der også være andre områder, du er stødt på. :linski:

"Det bedste" er jo individuelt, og livet kan såmænd også spildes i kampen for at få det bedste. Så en afbalanceret holdning til "det bedste" er ikke helt af vejen i min erfaring. Måske det bedst opnåelige, så man glæder sig over det, man har, og ikke ærgrer sig over det, man ikke kan få?

Min hest er jordens bedste for mig. Mange andre ville end ikke kigge to gange på ham. Så hvad er kvalitet? Vores opstaldningssted er helt i top for os, men ville få mange andre til at løbe skrigende væk.

Kan man ikke lære at glæde sig over det, man har, og se det bedste i selv noget, der ikke er helt optimalt, vil man aldrig være tilfreds, og så bliver livet ofte bogstaveligt talt for kort.

Nøj, hvor filosofisk - jeg må hellere vælte ud i solen og finde et s-tog. Jeg hader, når min ikke-optimale bil opfører sig ikke-optimalt. :brok:

Hvorfor køber jeg ikke bare en fed firehjulstrækker? Helt ærligt. Det ville da være [i:cf51fa3e39][b:cf51fa3e39]det bedste[/b:cf51fa3e39][/i:cf51fa3e39]! :jeanie:
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

om mig

Post by Stimata Doamna »

Velkommen til! Det er dejligt at have endnu en jyde med fødderne plantet i udenlandsk muld blandt os :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
iskvinden
Posts: 8
Joined: Fri 9. Mar 2007 20:25

om mig

Post by iskvinden »

Tak for både det ene og det andet, i ved jo selv hvem der har skrevet hvad. :tommelop:
[quote:325dc09bfa]Det bliver interessant at se, hvilke meninger du har og om hvad. Det ser ud til, at din viden mest ligger indenfor avl og dressur, men efter 40 år må der også være andre områder, du er stødt på.[/quote:325dc09bfa] ganske enkelt og med stort JA det har jeg da.

[quote:325dc09bfa]avl og dressur,[/quote:325dc09bfa] er nok der jeg har sat mine øjne mest ja. Ikke så meget i dansk avl, mest med Tysk avl og bestemt også Holland. dressuren ligger også i det Tyske og en del fra GB.

iskvinden
Post Reply