Ost, vin og kvinder (og deres heste)

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ost, vin og kvinder (og deres heste)

Post by Stimata Doamna »

I tråden om nytår spurgte Lone om, hvad jeg/vi laver i Luxembourg, så nu får I historien om det og lidt andet!

Vi er en familie på 4 - min mand, vores datter, vores hest og mig selv. Jeg er uddannet engelsk/fransk korrespondent og arbejdede i 5½ år i et oversættelsesbureau i Danmark.

I 1999 søgte og fik jeg et job i oversættelsesafdelingen i Den Europæiske Investeringsbank i Luxembourg. Banken er en af de europæiske institutioner, og på den måde er vi knyttet til EU-systemet og forvalter også nogle midler fra EU-budgettet, men vi er nu rimeligt selvfinansierende. Banken finansierer (vores definition af at finansiere er at låne penge til initiativtagere på fordelagtige vilkår) projekter rundt omkring i verden, hvoraf en stor del naturligvis kommer landene i Unionen til gode, som f.eks. Storebæltsbroen eller et nyt universitetshospital i Holland. Se evt. www.eib.org for flere oplysninger :-)