Gunilla

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Gunilla

Post by Godzilla »

Jeg er fra 1955 ( :-o ) men føler mig mindst 20 år yngre!! (sommetider nærmere 40 år yngre :roed: )

Jeg er født i Bagsværd, men har boet størstedelen af mit liv i Farum. Jeg har også rundet Ølstykke, Slangerup, Jyllinge og Bornholm. Nu bor jeg i Værløse. Jeg har det bare godt i omegnen af Farum Sø.

Jeg er førrtidpensioneret og arbejder 10-15 timer/uge som handicaphjælper. Jeg har lidt økonomiuddannelse, og har arbejdet som bogholder. Har læst psykologi i 2½ år på KBH.uni. men blev syg, og pensioneret. :-(

Da jeg var ca. 14 år, fik jeg en ungarsk halvblod vallak, som jeg fik dressurundervisning på. Berideren var dog ret fordrukken så jeg kom ikke ret langt, før jeg fyrede ham. Fik en del undervisning af andre gode ryttere, men solgte hesten da jeg begyndte at arbejde og studere samtidig.
Efter ca. 20 år (8-9 år siden) begyndte jeg at ride igen på en 1-er pony Picasso, som jeg fik halvpart på.
Jeg flyttede til Bornholm, og så væltede det ind med æsler, som jeg endte med at have 5 af. Jeg passede Picasso et år der, da ejer skulle læse i udlandet. Havde i 1½ år en gammel svajrygget islænder, som ikke kunne bære en rytter mere.
P.t. har jeg 2 æsler tilbage: Daisy og Nikos, som er de sødeste, smukkeste, klogeste og mest unikke æsler der findes :elsk: . Jeg har lige købt en meget smuk araber, Baby, af Gunni her inde fra, men har i skrivende stund ikke fået hende hjem endnu. Jeg skal i gang med at lære klassisk dressur, når jeg får Baby hjem, og hun har haft tid til at falde til. Jeg klikkertræner mine æsler. Jeg er helt vild med den indlæringsform.

Ellers fordriver jeg tiden med at lave kobbergrafik når jeg har tid. Jeg læser altid op til flere bøger af gangen, både skøn- og faglitteratur. Jeg går meget gerne på kunstmuseer og andre udstillinger af kunst, plus andre museer. Psykologi interesserer mig meget, og jeg pønser på at lave noget terapi som hedder EFT, men kan ikke rigtig tage mig sammen til at komme igang. Jeg har hang til evolutionsteori, lomme-evolutions-psykologi, lomme-erkendelsesteori og dyreadfærd. Jeg hænger for meget på PC-en synes jeg, men til gengæld har jeg ikke fjernsyn, så det bruger jeg ikke tid på. Og så bruger jeg en masse tid med min kæreste. :kindkys:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Post by Jillow »

[quote:d0eb23af57]kobbergrafik[/quote:d0eb23af57] har du billeder af det, er nysgerrig..

Du da ung en årg. 55 er da ikke noget... Elsker selv æsler har som barn selv haft en stor flot Æsel hingst ved navn Tobias, min far kom endda i avisen med ham fordi han var så stor. Vi havde faktisk hele 3 æsler og et mulddyr

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Jeg vil også gerne se det der kobbergrafik.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har ikke så meget af det der grafik p.t., men jeg skal se at få taget et billede. Jeg glæder mig til at lave noget med æsler og heste.

Ej, Jillow: Har du haft æsler, fedt!! Hvor høj var Tobias. :ok:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

Det kobbergrafik fortalte du slet ikke noget om da vi mødtes.

Jeg vil også meget gerne se .

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har ikke lavet ret meget af det. For år tilbage lærte jeg teknikken, men det var dengang pi.. giftigt, så jeg opgav. Jeg blev skæv og dårlig af alle de giftige dampe der var forbundet med at lave det.

Nu, her i foråret, har jeg været på kursus i ugiftige teknikker, så jeg er faktisk lige startet på det, med at lære teknikkerne igen. Det er utroligt sjovt og spændende at lave.

Jeg skal tage et billede af et tofarve tryk jeg har lavet, hvor jeg har trykt en plade i sort, med en mislykket fotogravure, som jeg valgte at ætse på, og en brun kombineret ætsning i flere teknikker. Den er lidt fed. Jeg har også lavet en lille pap-grafik.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Post by Jillow »

har lige været hjemme på Sydfyn (besøge min mutti).. Hun har de gamle avis udklip af Tobias.. Husker jeg lige at kigge på næste gang.. men husker jeg ret så var han 128 i stg. og det var MEGA højdt dengang for et æsel vi snakker 1976 - 1977.. Og han var skam ægte og ædel nok, mener at kunne huske min far havde noget stambogs papir på ham, men er ikke sikker, 100 år siden jo..
Jo jeg er vilde med æsler (rødmer) de er bare så kære.. Vil vidt gerne have et, men hvem hulen vil have såen en stående...

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Altså Jillow, jeg har da hele TO stående. Det er de herligeste dyr. (må se at få lavet en tråd :ehj: )

128 er stadig et stort æsel. Det var ca. den højde min Pytte havde. Et meget smukt sort æsel, men desværre ikke særlig stabil, rent mentalt. Jeg valgte at aflive ham, i stedet for at flytte ham med, da jeg frygtede at han ville blive skør af det. Han var utrolig sensitiv og frygtsom, så jeg turde heller ikke sælge ham, da han ikke var egnet til ret meget andet end klappeæsel. Hvis man pressede ham den mindste smule, gik han helt i sort, og stivnede totalt. Så han ville sikkert ende med at skifte ejer igen og igen, når de fandt ud af at han ikke kunne gå for vogn, eller rides i naturen, uden at blive omdannet til en bombe i æselforklædning. Og, mange skift af ejere, ville være frygteligt for Pytte, som var så længe om at få tillid til folk.

Øv, hvor jeg savner ham. Han og jeg lavede stort set ikke noget sammen som kunne ses udefra, men vi havde en hel verden der var vores helt private. (nu tuder jeg igen).
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Billeder billeder billeder billeder
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Pytte er VILD :-o

[img:1715cf19e9]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/5cee3f8f.jpg[/img:1715cf19e9]

Pytte leger kænguru :elsk:

[img:1715cf19e9]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/4pytte250204.jpg[/img:1715cf19e9]

Jeg har vist bedre billeder af ham, hjemme på min egen PC.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply