Vildand - den eneste rigtige måde!

Post Reply
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Vildand - den eneste rigtige måde!

Post by Lena »

HrG er jæger og elsker at sidde på et godt andetræk.......... JEG hader resultatet af andejagten. Tørre ænder, hvor der skal bruges vinkelsliber for at skille lortet af. Angsten for hagl, irritationen over alt det skrog og tørt kød........

Nu har jeg prøvet at tilberede vildænder på samme vis som jeg tilbereder et berberieandebryst..... Det er stort set kun tiden der er lidt anderledes..........


Så hvis du har nem adgang til vildænder, så lad dig ikke afskræmme af det. Tag imod ænderne og skær brystet af dem. Smid vildandebabserne i en frostpose.

Resten af skroget hakkes i stykker, brunes af. Hæld vand på så det dækker skroget, lad det koge sammen med krydderier, et løg og en gulerod i et par timer.

Kog bouillonen ind så den smager godt, køl af og smid bouillonen i en frostpose.

Læg vildandebryst og fond i fryseren og vent på at du får lyst til "Nem and".

Så gør du følgende:

Kog vildandebrystet, sammen med æble og svesker i ca 15 min i fonden. Køl ned - lad vildandebrystet trække i fonden til dagen efter.

Læg vildandebrystet på et leje af de kogte æbler og svesker og steg vildandebrystet i ovnen i ca. 20 minutter ved 225 gr. giv lidt grill til sidst for at få skindet sprødt.
Post Reply