Upopulær afgift fjernes

Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Upopulær afgift fjernes

Post by Lone Beck »

[size=18:060c8675c6]Regler for beboelse i hestetransportere lempes[/size:060c8675c6] Nu lempes reglerne for beboelse i transportvogne takket være en ihærdig indsats fra den konservative skatteordfører Charlotte Dyremose. Lastbiler over fire tons vil i fremtiden helt lovligt kunne indrettes med sovepladser, lys og køkken, uden der skal betales afgift af bilen. Eneste betingelse bliver, at lastbilen fortsat er indrettet til godstransport af heste eller motorcykler. ?Jeg har presset på i et stykke tid for at få embedsmændene i skatteministeriet til at lempe reglerne. For lang tid siden fik jeg ministerens opbakning, men det er først nu, at man i forbindelse med en større ændring af loven, får de nye og lempeligere regler skrevet ind,? fortæller den konservative skatteordfører Charlotte Dyremose, der selv er hesteejer og kender til problemerne med den restriktive danske afgiftslovgivning for landets hesteejere. ?Mange har følt sig pressede til at foretage krumspring for at omgå den urimelige afgiftslovgivning. Nu kan man lette samvittigheden og uden risiko for straf og bøde overnatte i transportvognen. Det synes jeg er en ganske rimelig ordning,? siger Charlotte Dyremose. Ingen har indtil nu haft råd til at indrette sig med beboelse og hest i lastbiler, da registreringsafgiften for sådan et køretøj er lige så høj som for almindelige personbiler. De nye regler giver mulighed for et kvalitetsløft i transportvognene til gavn for mange garvede stævneryttere, der ønsker at kombinere hestetransport og stævnebeboelse i en lastbil. ?Man vil jo gerne gøre det behageligt for både hesten og en selv. Nu bliver der mulighed for mere komfort til både hest og rytter. Det er jeg glad for,? siger Charlotte Dyremose. ([i:060c8675c6]Nyhed fra DRF[/i:060c8675c6])
Post Reply