Af med hest

mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Af med hest

Post by mos »

Hvordan sikre man sig at ens dyr kommer i gode hænder fremover.

Vil det gøre noget forskel om dyret gives eller sælges væk?

Jeg tænker her på private og ikke hestehandlere.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Af med hest

Post by Stimata Doamna »

Der er ikke en dyt forskel, om du giver dyret væk eller sælger det. Det eneste, der kan gøre en forskel, er en vandtæt kontrakt. En vandtæt kontrakt er ikke det samme som en tro-og-love-erklæring (skriftlig eller mundtlig), men det kan juriststriglen sikkert fortælle meget mere om end jeg kan :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Af med hest

Post by mos »

Jo tak. Jeg vil gerne vide mere om hvad en vandtæt kontrakt er.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Af med hest

Post by CXEC »

Vandtætte kontrakter findes ikke.

Dog kan man gøre mangt og meget for at sikre sig langt hen ad vejen. Og det er lige hvad det handler om. Og så er det langt lettere bevismæssigt at stikke en kontrakt i hånden på sin advokat, når der er sket en overtrædelse af kontrakten.

Dette er den korte version. Hvis du har en konkret situation kan vi tage den derfra.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Af med hest

Post by mos »

ja det har jeg.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Af med hest

Post by CXEC »

Kan du evt. uddybe?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Af med hest

Post by mos »

Jamen jeg må nok se i øjnene at min hest bare står og æder mine penge op til ingen verdens nytte. Hesten er som sådan ikke noget værd og kan ikke det helt vilde.
Jeg har altid følt at jeg ikke skulle give ham videre til nogen, for det er ikke sikkert de kan tage sig godt nok af ham. Han har en gammel skade som skal tages hensyn til.
Jeg har ikke noget imod at give ham væk, sålænge jeg ved at vedkommende behandler ham forsigtigt og godt. det kan jeg vel så næppe gå og kontrollerer. Så må stole på den der overtager.
Jeg kan slet ikke vide hvem hesten evt. sælges videre til og altså hvordan den ender.
Me jeg kunne nu godt tænke mig at kunne gøre noget hvis jeg opdager den ikke behandles ordenligt eller få at vide hvem den sælges til så jeg kan følge dens færd. Men kan det overhovedet lade sig gøre.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Af med hest

Post by Ane »

Skadede heste som man vil sikre mod at blive handlet igen og igen, eller mod at blive taget i brug på en måde de ikke kan tåle, skal man aflive. Jeg synes det er direkte uansvarligt at sælge videre med mindre man kan afhænde til nogen mennesker man kender VIRKELIG godt.

Jeg får helt ondt maven over de der bortgives annoncer med folks gamle og/eller syge heste som de ikke selv gider betale for men de nu forventer nogen andre vil tage sig af. Det er hårdt, men jeg mener man gør hesten en bjørnetjeneste ved at sende den videre til nye mennesker.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Af med hest

Post by BeritH »

Når jeg ser sådan en sag, så kan jeg ikke lade være med at tænke følgende:

Hvis hesten æder dine penge op "til ingen verdens nytte", hvorfor i alverden skulle andre, som ikke engang kender den have lyst til at betale for den?

Jeg forstår simpelthen ikke tankegangen med "jeg gider ikke længere betale for dyret", det må der være andre der vil.

I mine øjne må sådan en hest hellere aflives, for sandsynligheden for at den får en god tilværelse er ikke særlig høj.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Af med hest

Post by mos »

Måske andre kan få glæde af den.
Bliver du også våd af at ride?
Post Reply