På sommergræs

Post Reply
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

På sommergræs

Post by mos »

Hvornår smider i dyrene på sommergræs i år?
Bliver du også våd af at ride?
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: På sommergræs

Post by mos »

Nå ja men så sommerfolde.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: På sommergræs

Post by Lena »

I maj kommer hestene hestene på græsfolde....... Men efter samme princip som hos Ped......

Jeg forventer at UNIK får færre problemer med sommereksem end de år hvor han har været på døgnfold om sommeren.
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: På sommergræs

Post by SuttiMusen »

Det kommer de i løbet af Maj

Bryder mig absolut ikke om at de kun står græs om sommeren, men det er desværre ikke mit valg
Stod det til mig så var der græs hele året
Er helt vild med Netto!
aribeth

Re: På sommergræs

Post by aribeth »

det kommer de aldrig...

jeg bryder mig aldeles ikke om at græsset spirer på deres fold, men det kan jeg ikke gøre så meget ved, og jeg harver ikke hele folden op hele sommeren igennnem.
Stod det til mig, så gik de på jordfold hele året, men nu får de så de spirer de kan finde på deres fold...
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: På sommergræs

Post by Ane »

Rivaldo har det med at blive forfangen så han kommer ingen steder på græs. Ponyen kommer halvdags på græs, og hvis ikke den bliver for fed er det fint, hvis den gør så bliver den pillet af græsset.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: På sommergræs

Post by Stimata Doamna »

Her er sommersæsonen fra 1. maj til 1. november, +/- 14 dage alt efter vejret (ikke så meget - om foråret, mest +, og så omvendt i efteråret).

Alfa har det OK med græsset, når hun kommer ind for at 'bøvse' om natten. Jeg kunne godt smide hende på døgnfold, men jeg er ærlig talt for doven. Gider ikke rode i mørke med hegn og andet stads.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: På sommergræs

Post by Frieser9460 »

Vores heste har mere eller mindre græs året rundt, og basserne går på fold i så mange timer som muligt hver dag... men de plejer at ryge på døgnfold fra omkring 1. maj, afhængig af vejret og nattetemperaturen. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
aribeth

Re: På sommergræs

Post by aribeth »

med de her dage vi har haft i påsken forstår jeg slet ikke hvis ikke folk allerede nu har smidt deres heste ud 24/7
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: På sommergræs

Post by Intunia »

Mine 2 går ude året rundt, og jeg flytter dem fra vinterfolden til sommergræs sidst i maj måned.
bla bla bla
Post Reply