Scanning af ben

Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Scanning af ben

Post by Stimata Doamna »

Smid kræet i trailer og få scannet benet, så I kan se, hvad det er, der er galt. Umiddelbart har jeg ikke så stor fidus til smertestillende i forbindelse med akutte skader - hvis man ikke kan mærke, at det gør ondt, gør man alt for meget.

Alfa stod med en seneskade for nogle år siden. Den første dyrlæge sagde smertestillende og boksro. Efter 9 uger var vi lige vidt. Derefter skiftede jeg dyrlægen ud. Den anden dyrlæge sagde scanning og gradvis genoptræning (at begynde med det samme, da hesten jo allerede havde stået et stykke tid og helingen var i gang), scanning og justering af genoptræning, scanning og nul skade mere. Scanning er et fortrinligt redskab til at se, om behandlingen hjælper og hvor langt man er, således at genoptræningen kan tilpasses den aktuelle situation. Man kan naturligvis også gøre tingene på gefühl, men ... det er nok en smagssag :-)

God bedring med ham!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Scanning af ben

Post by Godzilla »

Har du fået tjekket ridedyret?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
tasketrolden
Posts: 5
Joined: Fri 15. Apr 2011 10:29

Re: Scanning af ben

Post by tasketrolden »

Stakkels lille hest. Jeg kan godt forstå, at du er ved at blive utålmodig. Men han har jo en flot alder. Måske fortjener han bare at komme på pension og gå og nyde det grønne græs og kærtegn resten af sine dage.
Post Reply