Hvordan har din hest/pony det med fyrværkeri?

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvordan har din hest/pony det med fyrværkeri?

Post by 99E »

Hidse sig op?
Det er der da heller ikke nogen, der gør?

Jeg ryster bare lidt på hovedet - og spiser lidt mere julemad... *Ræb!*
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvordan har din hest/pony det med fyrværkeri?

Post by annetteB »

Da alle de heste jeg nogensinde har haft her på ejendommen er så venligt-interesserede i alt hvad der sker omkring dem (måske vi gør for lidt for at underholde dem?) at de i bogstaveligste forstand stiller sig op på rad og række og siger "NÆÆÆÆH!" og "Iiiih, så du dén der med stjernerne?" når den lokale fyrværker giver den gas i og udenfor fyrværkerisæsonen, så har jeg faktisk ikke læst indlægget fra modernehestehold før nu, hvor jeg kunne se at der var kommet mange komentarer til det.
:viben:

Selv Absoluts mor, der var synshandicappet, RBI og tillige dum som snot har aldrig udvist mindste frygttegn overfor fyrværkeriet.....vi MÅ virkelig gøre for lidt ud af at underholde kræene herude??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Hvordan har din hest/pony det med fyrværkeri?

Post by Mikkel »

Vi har vores til at gå ude nytårsaften, så har de plads til at bevæge sig, hvis de har brug for det. De er ok med fyrværkeri på afstand, men kan ikke lide, hvis det er lige over hovedet på dem, hvilket det jo heller ikke må være ifølge loven.

For et par år tilbage, da Ninie og jeg havde hestene opstaldet på en rideskole der lå lige op ad en parcelhusvej, havde vi dem gående på en relativt lille fold som gik langs med vejen. Der var der nogle af beboerne der stillede sig op og skød raketter og romerlys og den slags af, lige op ad hegnet ind til hestene. Med retning ind over folden, selvfølgelig. De pegede det jo væk fra dem selv. Det kunne hestene ikke lide, så vi prøvede at forklare beboerne, at det ikke var smart, og i øvrigt ulovligt ifølge fyrværkeribekendtgørelsen, men de var MEGET fulde og mente at vi var ude på at ødelægge deres nytårsaften og at vi skulle have lukket hestene ind og meget andet, og fortsatte med at fyre af. De stoppede først da Ninie truede med at ringe efter politiet.

Nogle mennesker er altså ikke for smarte...
Image
Post Reply