Hvis hesten levner wrap

User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvis hesten levner wrap

Post by HHansen »

har den så bare fået nok??

Eller er der noget galt med den?

Erling er flyttet med Sara på skole, på den nye skole står de på tørv (hestene altså) og derfor får de alt det wrap de vil have for der er jo ikke halm til rådighed.
Erling har så ikke spist op - jeg tror jo at det bare er fordi han ikke kan spise så meget.. slet ikke når han ikke er vant til det - men skal jeg være bekymret?
Han spiser sit krybbefoder.

Han har været vant til 5-6 kg wrap, halm, græs og krybbefoder - og nu får han så 10 kg wrap, græs og krybbefoder.

Iøvrigt var han bange for at gå ind i boksen med tørv :hhansen: Stakkels dyr, han havde da aldrig oplevet noget så skræmmende. Det tog dog kun 10 sekunder, så var han igang med at æde wrap.

Nu har han kun været der i 2 dage, så umiddelbart mener jeg ikke der er grund til panik.. Hvad siger de kloge strigler?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by Frieser9460 »

Altså, hvis han ellers på alle måder virker sund, rask og velfungerende, spiser kraftfoder og wrap og drikker vand, ville jeg ikke være bekymret, men blot holde lidt øje med ham. :-)

Det er jo - heldigvis - ikke alle heste, som "propper" sig, til de er ved at sprække... og så bliver ved med at æde derefter. :linski:

Og det kan også være, at de nye omgivelser stresser ham lidt og derved indvirker på hans appetit. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by annetteB »

Cacao og traum levner osse, hvis de synes de er mætte.
De gjorde i hvertfald sidst de var opstaldet i bokse.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by HHansen »

Jeg regner også med det er sådan det er - men barnet bliver så bekymret når hesten opfører sig anderledes :linski:

Og det er selvfølgelig også godt.. at lægge mærke til den slags.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by BeritH »

Vakse spiser simpelthen ikke noget det har været i kontakt med tørv.

Jeg prøvede en kort overgang at lade ham stå på tørv, og i den periode kunne jeg simpelthen kassere store mængder hø og wrap, fordi det havde været i kontakt med tørven og så spiste han det ikke. :opkast: :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
aribeth

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by aribeth »

jeg gad altså heller ikke æde mad der har ligget på jord!


Men nogen gange levner mine også ind imellem...
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by annetteB »

Nu smager tørv altså osse ualmindelig afskyeligt!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by HHansen »

BeritH wrote:Vakse spiser simpelthen ikke noget det har været i kontakt med tørv.

Jeg prøvede en kort overgang at lade ham stå på tørv, og i den periode kunne jeg simpelthen kassere store mængder hø og wrap, fordi det havde været i kontakt med tørven og så spiste han det ikke. :opkast: :-)

BeritH


Dét havde jeg slet ikke tænkt på, det kan jo også være det. Heldigvis går de over til spåner snart, håber det så er bedre :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by HHansen »

annetteT wrote:Nu smager tørv altså osse ualmindelig afskyeligt!


Har du virkelig smagt det???

:hva: :opkast:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Hvis hesten levner wrap

Post by Anita »

Selvom de går over på spåner kan du godt opleve at han levner lidt stadig.
Prinsessen er noget af et madøre, så hun er dømt til et liv på spåner, hun bliver tromle nok uden halm, men hun levner altså også en lille smule af hendes hø.
Post Reply