Hvad skal jeg vælge?

Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvad skal jeg vælge?

Post by Frieser9460 »

Pyha... ville rigtig gerne hjælpe dig, Ped, men har kort og godt nul og niks forstand på dækkener. :roed:

Så jeg vil nøjes med at krydse fingre for, det lykkes dig at finde det helt rigtige. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hvad skal jeg vælge?

Post by BeritH »

Det kommer jo an på hvilken årstid du skal bruge det til.

Duo kan du jo selvfølgelig bruge i en længere periode, men personligt er jeg ikke vild med flere dækkener oven på hinanden, pasformen BLIVER altså mindre god - også selvom der står Rambo på det.

Jeg sværger til Rambo Supreme, som jeg har i medium og Heavy. Og så har jeg et Rambo California (samme pasform som Supreme) med 100 grams fyld. Alle disse dækkener har hals, der kan afmonteres.

Når det så er sagt, så købte jeg faktisk et Amigo vinterdækken til Vakse sidste år og det ligger helt suverænt på ham. Og det var noget billigere end Rambo, og det har også holdt fint.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvad skal jeg vælge?

Post by HHansen »

Jeg synes de er horribelt dyre!

Holder de mere end én sæson?

og så synes jeg 470 g fyld er meget... vi plejer at klare vinteren fint med 300-350 g dækkener... Men der er jo forskel på hvor meget hesten fryser/bliver klippet.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hvad skal jeg vælge?

Post by BeritH »

HHansen wrote:Jeg synes de er horribelt dyre!

Holder de mere end én sæson?

og så synes jeg 470 g fyld er meget... vi plejer at klare vinteren fint med 300-350 g dækkener... Men der er jo forskel på hvor meget hesten fryser/bliver klippet.


Ja det gør de så absolut. Vakse har sit Supreme Heavy på 3. sæson nu. Og det er ikke 470 g. fyld, det er 420, og det passer herren glimragende, også selvom han ikke bliver klippet :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Hvad skal jeg vælge?

Post by kamber »

Jeg har et Rambo regndækken uden fyld. (det grønne). Dertil har jeg en 100 grams og en 200 grams underdyne. Det har hidtil været nok til at klare en efterårs-vinter-sæson. (Jeg har selv måttet sy nogle løkker i dækkenet til at hæfte underdynerne i, da regndækkenet ikke kommer med den indretning. Det fungerer fint).

Det smarte er, at underdynerne kan vaskes i egen vaskemaskine, og at man ikke behøver at slide på selve dækkenets imprægnering i hyppig vask.

Rambo er fantastisk. Mit har holdt i to år indtil videre uden en skramme. Og aldrig slidmærker på skuldrene, hvilket jeg synes, man ofte ser med mange andre dækkener.
Et in arcadia ego
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Hvad skal jeg vælge?

Post by Sommerlund »

Jeg har været meget glad for mine Duo dækner..

Det er altså nissefikst med de dyner man bare kan skifte ud undervejs især fordi dynerne jo fylder noget mindre end at man både har regn, overgangs og vinterdækken liggende og fylde.

Derudover kan en 165 dyne faktisk være i en alm vaskemaskine :jeanie:

Holdbarheden er i top, også selvom man har et legebarn på 3 år der er motorisk udfordret og tilbringer størstedelen af sin foldtid med at lege med de andre drenge :atengstedt:


Jeg har faktisk et Rambo dækken der er 10 år gammelt og efter en gang fransk vask med strygning, er det stadigvæk fuldt ud funktionsdygtigt :askepot:

( men tjek lige priserne hos Athorsecare inden du køber andre steder- Annette er nemlig til at handle med, hvis man køber Duo+ et par dyner :heidio: )
Post Reply