Heste til store ryttere?

kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Heste til store ryttere?

Post by kamber »

En nordsvensk (koldblodstraver eller skovhest) kunne også være et godt bud. Dejlige bæredygtige bamser.
Et in arcadia ego
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Heste til store ryttere?

Post by Lena »

kamber wrote:En nordsvensk (koldblodstraver eller skovhest) kunne også være et godt bud. Dejlige bæredygtige bamser.


Åh ja, min venindes datter har en Nordsvensk skovhest............ Han har gået de første 10 år af sit liv i skovene og magen til balance hos en hest skal man lede længe efter...... De har aldrig set ham snuble eller tøve i uvejsomt terræn. Han er en ægte firhjulstrækker!!!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Heste til store ryttere?

Post by Frieser9460 »

Gry Gressbakken wrote:
MetteboDeluxe wrote:
Kunne western være noget?



Ingen anelse, jeg har aldrig prøvet det :)

men sejt ser det nu altså ud når folk laver det der tønderidning i fuld fart. det er hammer imponerende - fuld fart ud over stepperne :jeanie:


Nu er det ikke, fordi jeg er ekspert... men jeg kan kun give western mine varmeste anbefalinger. :respekt:

Jeg prøvede det én gang... og så var jeg solgt!! :hhansen: Faktisk var jeg så solgt, at jeg - efter lang tids søgen - endelig har fundet det sted, hvor jeg gerne vil lære western sådan for alvor (skal bare lige have fundet tid og kroner og øre til første lektion), og hvor jeg gerne vil have min tinker-basse, Stuntman, tilredet, når den tid kommer. Stuntman er faktisk købt specielt - og lidt utraditionelt - til at skulle blive min westernhest, når han er gammel nok, og han og jeg kan ride ud over stepperne som rigtige cowboydere! Image

Så jeg vil da sige, at har du mod på denne rideform, synes jeg helt klart, du skal prøve det. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Heste til store ryttere?

Post by Gry »

Ja den største hindring er pengene :)

det er sgu ikke meget guld man hiver hjem på en skaldet kontanthjælp :S
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Heste til store ryttere?

Post by Frieser9460 »

Det er altid øv, når pengene ikke rækker til... :tommelned:

Du kan dog de fleste steder snildt få en ene-undervisningstime i western inklusiv leje af hest til omkring 400 kr. :-) Det er dog også en portion penge, når man ikke har så mange, ved jeg godt...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Re: Heste til store ryttere?

Post by stratego »

Hej derude

Jeg havde i sommers en stor pige på besøg grundet hendes kæreste havde givet hende ferie hos mig i tre dage og hun red min ganske almindelige hest og tror bestemt hun vejede mere end de 100 kg, min niece har også redet hesten og vejede nok på det tidspunkt omkring de 120 kg.
Så en god og rolig hest som du kan lære noget af er det bedste. Du skal føle dig tryg på ryggen af den og ikke mindst skal den kunne tåle en begynder. siger dermed ikke at du er begynder, men en der begynder forfra og så laver man altså diverse fejl. Det gør vi nok mere garvede jo ogs, men alle skal lære og nogen skal lære mere end andre. Sådan er det bare. så bare klø på og måske det ikke ville være så tosset at starte et privat sted hvor der ikke er 20 barierreryttere der helst skal stå og småfnise lidt over hvor akavet man bærer sig ad. De skulle skamme sig. De har også været begyndere engang. Basta :doed:
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Heste til store ryttere?

Post by Lone Beck »

De har en udmærket artikel på epona.tv, men den ligger laaaangt tilbage i tiden.

Der er åbenbart forsket i hvad hesten kan bære i nyere tid, og tommelfingerreglen om 20 procent af hestens egenvægt holder stadig.

Desuden kan jeg huske, at det ikke nødvendigvis er en kort ryg man skal gå efter, men derimod en bred ryg, med en stærk, bred lænd. En bredrygget hest kan bære mere end 20 procent af sin egen vægt...

Jeg har prøvet at søge efter artiklen, men det lykkedes ikke at finde den.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Heste til store ryttere?

Post by Lena »

:jeanie:

Så kan UNIK bære mig TO gange..............
Post Reply