Finanskrise i hesteholdet

User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Finanskrise i hesteholdet

Post by Ane »

Min fars dyrlæge sagde (da finanskrisen bankede på døren) At han håbede folk ville få aflivet nogle af alle de mange småskadede hyggeheste der gik for mere eller mindre lud og koldt vand rundt omkring i landet - når nu den økonomiske skrue blev strammet..

jeg er egentlig enig med ham - når man kører gennem landet går der ufatteligt mange heste, fede, uplejede, med alt for lange hove rundt omkring og ligner nogen der er blevet glemt - mere eller mindre.

og nu betaler folk så heller ikke deres dyrlægeregninger: http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyh ... 3621_1.htm

forstå mig ret - hyggesheste -> :askepot:
ikke at ville ofre penge på dem -> :tommelned:

Tror i på at der bliver luget ud i hestene i det her land i disse tider?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
aribeth

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by aribeth »

ja jeg læste også lige den der nyhed...

jeg tror ikke folk får deres heste aflivet! jeg tror de giver dem væk/sælger dem billigt, hvis altså de gør noget! Ellers går de nok bare rundt...


Max' dagplejemor har lige fået en shetlænderhingst forærende, for dem der havde den havde ikke råd til den... den ser fin ud i huldet... men hovene er skrækkelige... og den er jo altså hingst, for kastration koster jo...
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by Lena »

Jeg kan se at "Hestenshaab.dk" har modtaget flere heste end nogensinde før............ og de kunne have fået flere, hvis de havde haft plads....

Det er uhyggelige historier der følger de stakkels heste........... Men desværre tror jeg ikke at der bliver aflivet flere heste...... det koster jo også penge.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by HeidiO »

Da Flint fik fjernet ulvetænder sludrede jeg med dyrlægen om netop det her.

Han sagde, at folk generelt ikke var så længe om at tage beslutning om aflivning af heste og hobbykøer frem for en kun måske virksom behandling som det så ud pt.

De havde også langt flere dårlige betalere end tidligere, så de var begyndt simpelthen at ringe ud til folk, hvis ikke de havde betalt. Tanken var, at det er bedre at få betaling i bidder, end slet ingen - og han syntes at der blev taget godt imod dem, når de talte med folk.
Så trods lidt kvaler med betalingen var han stadig fortrøstningsfuld.
Heidi
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by Lone Beck »

Jeg tror egentlig snarere krisen betyder at folk køber billigere heste :ehj:

Ser man på bedækningsstatistikkerne for de seneste år, er antallet af bedækninger styrtdykket. Hvis det fortsætter, vil der om få år værre et mere passende antal heste i Danmark, men jeg tror desværre, det er kvalitetshestene, der bliver færre af :tommelned:

Hvad F. skal jeg forresten gøre, hvis dyrlægen kommer rendende med en dankort-terminal? jeg har ikke dankort... :ehh:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by Ane »

jeg ville ønske hestens værn ville lave en 'afliv din hest' kampagne - om det værdige i at sige farvel, i stedet for at sende dyret videre til selskabshest/hesteplejehjem whatever..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by HHansen »

Ane wrote:jeg ville ønske hestens værn ville lave en 'afliv din hest' kampagne - om det værdige i at sige farvel, i stedet for at sende dyret videre til selskabshest/hesteplejehjem whatever..


Det ville jeg også ønske :askepot:

Jeg forstår ikke den der "jamen den kan jo have det vældig godt som selskabshest - hos en ANDEN ejer - mange år endnu, så den skal ikke aflives, jeg skal bare lige finde en anden til at betale for den resten af dens liv :mur: " holdning...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by Ane »

jeg så en hest til salg på HN - sælges som selskabshest eller avl, kan ikke rides da den har konstante rygsmerter, noget med trykninger eller kissing spine.. I det hele taget så er der sindssygt mange selskabsheste til salg.

konstante rygsmerter.. så afliv da den stakkels krik

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by Lone Beck »

Jeg tror mange af dem, der forsøger at komme af med heste, der egentlig burde aflives, slet ikke tænker i penge. De kan bare ikke få sig til at aflive :ide:

Det er for galt, men jeg er ligesådan selv. Dog forventer jeg ikke at andre har lyst til at fodre på min ubrugelige krikke :hhansen:

Så jeg fodrer videre og prøver at nå det hele - men det er selvfølgelig den ubrugelige, der står sidst i køen :nej:

Omvendt vil jeg også fastholde, at det er en usund tankegang bare at aflive dyr, der er sunde og raske nok til at have et godt, uvirksomt liv :ide:

Respekt for liv, tak. Også andres liv!!

Og så kan I nok så meget sige: "Men hvad så med alle de grise og køer, der må lade livet, for at vi kan få bøffer og flæskesteg på tallerkenen?".

Men det er sgu noget andet. Der er altså forskel på at slå ihjel for at få mad på bordet, og at slå ihjel af magelighed/nærighed/morskab :ide:

Det er ikke dyret, det er synd for. Det er os selv! :vader:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Finanskrise i hesteholdet

Post by BeritH »

Lone Beck wrote:Omvendt vil jeg også fastholde, at det er en usund tankegang bare at aflive dyr, der er sunde og raske nok til at have et godt, uvirksomt liv :ide:

Respekt for liv, tak. Også andres liv!!


Amen!!

BeritH (som også selv fødrer på sine ubrugelige men højt elskede heste)
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply