Fede heste

User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Fede heste

Post by Ane »

En super god side for de engelsktalende om hvordan man vurderer om hesten ponyen er for fed og hvilke risici det medfører

http://www.worldhorsewelfare.org/inform ... ght_advice

-Excuses are the nails used to build a house of failure
aribeth

Re: Fede heste

Post by aribeth »

:askepot:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Fede heste

Post by Lena »

God side.......... til os med fede heste............
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Fede heste

Post by HHansen »

Det var ellers interessant, desværre går filmen istå når de når til at måle hvor meget hoppen vejer :ondgrin:

Lige for tiden arbejder jeg hårdt på at overbevise min datter samt opstalder om at Erling IKKE er for tynd.. Bare fordi han ikke er lige så fed som de andre...
Men det er svært - og det er garanteret rigtigt som de siger i filmen, folk vil være så gode ved deres dyr, og de må bare ikke være for tynde... :ehj:

Skal have vist datteren denne film, så kan hun jo checke hesten... :askepot:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Fede heste

Post by Lena »

Vi har været i Cumbria og Scotland og se Fellponyer. De har ikke forfangenhed blandt deres ponyer. Men de er heller ikke fede. Nogen vil sige at de er tyyyyyyyyynde og ser forfærdelige ud. Men fakta er at en fed hoppe har sværere ved at blive drægtig end en tynd hoppe....... Det er en øjenåbner at se, hvor lidt ponyerne kan overleve på....... og hvor stærke de er i deres oprindelige natur.

UNIK er fed, men han skulle ved gud heller ikke mangle noget i vinter :peg: ......... uden dækken og på en meget kold og vindblæst fold og så det faktum at han overlevede sidste års svampeangreb........ så er en smule ( :skoer: ) overvægt jo ikke at regne.......
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Fede heste

Post by Ane »

HHansen.. jeg sysnes netop et af problemerne er at normen har ændret sig i takt med at flertallet af hestene er for fede, vi vænner os til fedtet og anser fede heste for at være normalvægtige. man kan håbe at finanskrisen får folk til at spare lidt på foderet :ondgrin:

.. nå ja - og så tror mange at deres heste er muskuløse når de er 'runde' og kan ikke se forskel på fedt og muskler.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Fede heste

Post by HHansen »

Ane wrote:HHansen.. jeg sysnes netop et af problemerne er at normen har ændret sig i takt med at flertallet af hestene er for fede, vi vænner os til fedtet og anser fede heste for at være normalvægtige.


Lige præcis! Det er faktisk også et problem med hunde - folk overfodrer dem og synes det er det normale..

Og de fleste af de heste jeg har set i stalden hvor vores står - de er altså for fede.. Så nu er datteren bekymret fordi vores ikke tager på selvom han er kommet på græs.. Og han er bare ikke tynd! Og hun glemmer også at tænke på forskellen i type - han er fuldblod og skal da SLET ikke ligne de andre.

Her er et nyt billede af ham i fuld figur - skal han vel være tykkere??? :hhansen:
Image
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Fede heste

Post by annetteB »

Han skal ikke have ét gram mere fedt på kroppen!!
Skal have have noget som helst, så er det lidt flere rygmuskler....og dem kan hun næppe fodre ham til!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Fede heste

Post by 99E »

annetteT wrote:Han skal ikke have ét gram mere fedt på kroppen!!
Skal have have noget som helst, så er det lidt flere rygmuskler....og dem kan hun næppe fodre ham til!

Det er hvad jeg synes...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Fede heste

Post by Godzilla »

Erling ser perfekt ud synes jeg.

Problemet med ændret opfattelse mhst vægt gælder også mennesker. Min kæreste har haft rigtig mange bekymrede forældre i kons. som syntes at deres børn var for tynde selvom barnets vægt var helt perfekt. Vores opfattelse af normalvægt har ændret sig.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply