Ride i rebgrime

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ride i rebgrime

Post by Lone Beck »

En hest, der lægger sig på biddet og stikker af, kan ikke nødvendigvis stoppes med træk i begge tøjler - ikke hvis den ikke vil :ide:

Jeg ville ikke være det mindste bekymret for at ride Skipper i grime. Jeg ville nok have trense og tøjler indenunder grimen første gang, så jeg lige var sikker på at han overfører signalerne, men jeg har aldrig oplevet, at det var et problem at ride i grime.

Hvad skal man med biddet? Så lidt som muligt, naturligvis. Og når man ikke misbruger biddet, tror jeg ikke det er mere ubehageligt for hesten end at blive redet i grime. Måske tværtimod, eftersom biddet er mere præcist og derfor kan bruges meget blidere.

I virkelig alvorlige situationer, hvor hesten løber i panik, er biddet naturligvis nok et skrappere magtmiddel end grimen - men der er ingen garanti for at det virker, når det går helt galt.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Ride i rebgrime

Post by kamber »

Der er jo grime - og så rebgrime.

En rebgrime er vist i stand til at påføre dyret en vis smerte også... En alm. grime er det derimod svært at hidse sig op over :hhansen:
Et in arcadia ego
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Ride i rebgrime

Post by Lone Beck »

kamber wrote:Der er jo grime - og så rebgrime.

En rebgrime er vist i stand til at påføre dyret en vis smerte også... En alm. grime er det derimod svært at hidse sig op over :hhansen:


Jeg har ikke meget forstand på rebgrimer, men jeg har da hørt at de er ganske skrappe. Er de ligeså skrappe som et bid monstro? eller det er måske i virkeligheden forskelligt fra hest til hest, hvad der føles skrappest?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply