NINA - hit air!!!

aribeth

Re: NINA - hit air!!!

Post by aribeth »

jeg rider sgu aldrig rundt i nylonskjorter i grimme farver! :hhansen: og jeg rider endda nogen gange med hjelm.... men ikke med påmontreret badering! :jeanie:
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: NINA - hit air!!!

Post by Nina »

kamber wrote:Nej, de western-ryttere, jeg har set, har haft sådan nogle grimme nylon-skjorter i grelle farver på. Men der er måske en magisk beskyttelse i sådan nogle? :hhansen:

Jeg tænkte på Nina - hit-air vesten skal vel altid være det yderste stykke tøj? Hvilket vil sige, at når man bestiller størrelse, skal der gøres plads til vinterjakken indenunder - eller??

Det, jeg godt kan lide ved den, er, at den ser ud til at beskytte lænden bedre end andre sikkerhedsveste. Og de to gange jeg er røget af, er det netop lænden, der har fået de værste knubs. Ja, og så ser den ganske enkelt mere komfortabel ud end plade- og lamelvestene.

Har du set, at der er kommet en ny udgave af hit-air - en letvægts-vest? Har nu kun fundet den på udenlandske sider, så ved ikke, om den er kommet til DK endnu.


Det er "letvægteren", jeg har. :-)

Jo - vesten skal sidde udenpå, for ellers risikerer man at den ikke har plads til at folde sig ud.
Der er nogle stropper, som er nemme at justere vesten med.

Der er forøvrigt yderligere en grund til, at vesten skal sidde yderst - det er fordi at andre så bedre kan klaske sig på lårene over, at man har købt en "oppustelig badering".
(Og har råd til det). :viben: :viben: :viben:

Nå men dén med at westernryttere altid daler nænsomt ned på jorden med fødderne først - dét står vist ikke den rytters manual, der strøg af hesten og sad og gravede sand og jord ud af næsen og munden i ret lang tid. :linski:

Nå - men ridestil, smag og behag er jo egentlig op til hver især - ikke? :hhansen:

Forresten købte jeg min vest i Køge.
Men de har den efterhånden flere steder.
Her er et link, hvor vesten er sat meget ned!:
http://www.stald-direkte.dk/shop/sikker ... -73c1.html

Venlig hilsen
Nina
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Ja, man griner kun, indtil man ligger der med brækket ryg.

Nina, jeg har fundet er par steder, hvor den koster lige under 2.000 kr. Dels Stald-Direkte og dels Noas Ark i Vordingborg. Men ingen af de veste er den nye letvægter. Så tror måske ikke, at det er den nye letvægter, du har. Den puster sig op i tynde baner - og altså ikke hele vesten - skal lige se om jeg kan finde et link....

http://www.air-vest.com/mm5/merchant.mv ... Equestrian

http://f800riders.org/forum/showthread.php?p=364957

Den er sådan mere strimmel-agtig. Sikkert lettere, men den gamle virker mere dækkende, synes jeg.
Et in arcadia ego
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: NINA - hit air!!!

Post by Nina »

Det er ikke den dér "strimmel-agtige" ting, jeg har købt.
Det er den type, jeg har linket til.

Hvor bor du henne?
Kan du ikke prøve vesten et sted, inden du køber noget?
Jeg kender flere andre steder, hvor de har vesten - bla. i nordsjælland.
Send mig gerne en PB, hvis jeg skal forske lidt i sagen.

Venlig hilsen
Nina
aribeth

Re: NINA - hit air!!!

Post by aribeth »

bare man ikke tror man er udødelig fordi man har hjelm og vest på!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Tak Nina, men jeg er allerede i gang med butiks-kontakt :-)

Aribeth: Også mange tak for den berigende kommentar. :traet:
Et in arcadia ego
aribeth

Re: NINA - hit air!!!

Post by aribeth »

øeh kamber?


Jeg oplever bare ind imellem at rigtig mange jeg kender som iklæder sig både hjelm og vest og meget mere, så nogne gange rider med hovedet under armen... eller sætter sig op på en hest som er nærmest umulig at undgå at falde af... og så bliver de nærmest forbavsede over alligevel at komme til skade for de HAVDE jo sikkerhedsudstyret på!


Jeg synes vesten er smart... ikke noget jeg vill bruge umiddelbart...
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: NINA - hit air!!!

Post by Nina »

Det er netop fordi, jeg ikke mener (mere), at jeg er helt udødelig, Aribeth. :linski:

Jeg strøg af en hest for fuld skrue i Dyrehaven for nogle år siden ...
Den stak sq af med mig - og jeg havnede på skadestuen med nakkekrave på.
(Hvorfor skulle jeg egentlig også ride en skør, fremmed krikke - når jeg selv har heste??? :ehh: )
Jeg havde gener i et par år efter, hvor det lød som 2 stykker sandpapir, der skurede mod hinanden, når jeg drejede hovedet. :traet:

Jeg har aldrig før brugt sikkerhedsvest, da man/jeg netop ikke kan vide sig sikker på noget som helst - når man forlader sadlen ufrivilligt.
Alle de veste, jeg hidtil har kendt til, har været enormt ukomfortable og faktisk virkelig noget, der ville kunne ødelægge min ridetur.
Desuden er der ingen nakkebeskyttelse i alm. veste, så sammenlagt har jeg hidtil konkluderet, at en sikkerhedsvest ikke var noget for mig.

Så "kom" Hit-air'en - og jeg kunne se det smarte i sådan en - og så blev jeg nødt til at eje en. :linski:


Venlig hilsen
Nina
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Jamen, det behøver du sgu ikke at frygte med mig. :lea:

Jeg er slet og ret en forsigtig gammel tante-rytter, der efter to fald med slag i, gerne vil have et tredie, der er knap så hårdtslående. Eller selvfølgelig allerhelst slet ikke et tredie fald. :hhansen:

Alternativet for mig er helt at holde op med at ride. Det vil jeg helst ikke, da jeg i bund og grund har en fornuftig hest. Der var bare uheldige omstændigheder de to gange, jeg drattede af. Men jeg er ikke skråsikker nok til at tro på, at jeg ikke kunne falde af igen. Og som alenemor er det dybt upraktisk at have ondt i flere uger på grund af et fald.
Et in arcadia ego
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Og mit svar var selvfølgelig henvendt til Aribeth (du kom lige imellem Nina) :-)
Et in arcadia ego
Post Reply