NINA - hit air!!!

kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Hej Nina!

Jeg kan huske, at du for nogle måneder siden skrev, at du havde investeret i en hit-air sikkerhedsvest.

Gider du ikke lige skrive et par linjer om, hvordan den er at have på (behagelig eller not) og om du har haft mulighed for at prøve dens fulde virkning.

Er der andre, der har hit-air erfaringer, vil jeg selvfølgelig også gerne høre om det.
Et in arcadia ego
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: NINA - hit air!!!

Post by 99E »

Er det den der selvoppusteligevair bag-vest? :viben:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Ja - og hvorfor er det så sjovt????
Et in arcadia ego
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: NINA - hit air!!!

Post by 99E »

Jeg synes den er en sjov ide.

Og jeg synes det er sjovt, at jeg så sent som i går brugte den som eksempel på en selvmodsigende reklame. I den reklamevideo, jeg har set, kommer der nemlig sådan en gut galopperende hen over en mark og fabler om sikkerhed og hvor vigtigt det er med en god vest - men uden hjelm på, hvilket set i en dansk kontekst er hysterisk morsomt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Ja, den der med reklamen er en gammel diskussion, men det er jo en western-rytter, og sådan én vil vist hellere have kraniebrud end undvære at ligne John Wayne i en B-film :hhansen:

Men det gjorde mig ikke meget klogere på vesten......
Et in arcadia ego
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: NINA - hit air!!!

Post by 99E »

Næh, jeg kender heller ikke nogen, der har en...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: NINA - hit air!!!

Post by Nina »

kamber wrote:Hej Nina!

Jeg kan huske, at du for nogle måneder siden skrev, at du havde investeret i en hit-air sikkerhedsvest.

Gider du ikke lige skrive et par linjer om, hvordan den er at have på (behagelig eller not) og om du har haft mulighed for at prøve dens fulde virkning.

Er der andre, der har hit-air erfaringer, vil jeg selvfølgelig også gerne høre om det.


Jeg kender følelsen at have den på.
Den er helt fin!
Lidt tungere end en alm. vest - men meget komfortabel. :askepot:

Patronen, der sidder i højre side - mærkes vist mest som at have en tegnebog, mobiltelefon - eller en pakke cigaretter i inderlommen.

Jeg har ikke prøvet at falde af hesten med den på - og det tør jeg iøvrigt slet heller ikke! :nejtak:

Med hensyn til latterliggørelsen af den herinde - så regner jeg det ikke for noget.

Det er da klart, at - når det er en westernrytter, der viser "stuntet" - så har han jo ikke ridehjelm på!

Hvornår har DU sidst set en westernrytter med hjelm på??? :hhansen:

Venlig hilsen
Nina
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Nej, de western-ryttere, jeg har set, har haft sådan nogle grimme nylon-skjorter i grelle farver på. Men der er måske en magisk beskyttelse i sådan nogle? :hhansen:

Jeg tænkte på Nina - hit-air vesten skal vel altid være det yderste stykke tøj? Hvilket vil sige, at når man bestiller størrelse, skal der gøres plads til vinterjakken indenunder - eller??

Det, jeg godt kan lide ved den, er, at den ser ud til at beskytte lænden bedre end andre sikkerhedsveste. Og de to gange jeg er røget af, er det netop lænden, der har fået de værste knubs. Ja, og så ser den ganske enkelt mere komfortabel ud end plade- og lamelvestene.

Har du set, at der er kommet en ny udgave af hit-air - en letvægts-vest? Har nu kun fundet den på udenlandske sider, så ved ikke, om den er kommet til DK endnu.
Et in arcadia ego
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: NINA - hit air!!!

Post by 99E »

Nej, det, der beskytter westernrytterne, er at sporerne er så tunge at fødderne automatisk lander nederst, samtidigt med at hatten sørger for at man daler blidt ned modt jorden...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: NINA - hit air!!!

Post by kamber »

Det er tæt på at være genialt :jeanie:
Et in arcadia ego
Post Reply