Hov, hovkvalitet, form og beskæringer/skoninger

keppie
Posts: 68
Joined: Sun 23. Mar 2008 15:39

Re: Hov, hovkvalitet, form og beskæringer/skoninger

Post by keppie »

Men hvis I vil vide mere om hvorfor hove ser ud som de gør og vil have hjælp til at løse Jeres hestes hovproblemer istedet for at lade foderproducenterne tjene penge på at I køber biotin, og Matas tjener på I køber levertransolie at smørre hovene i, så kom til seminar med Brian Hampson som fortæller om hans studier af de vilde brumbies, som udemærker sig ved at både leve i tørre områder og våde områder, da de spænder vidt geografisk over Australien og New Zealand. Dagen efter har vi Katie Asplin der fortæller om den sammenhæng der nu er videnskabelig bevist, mellem insulinresistens og forfangenhed (aka flade såler).
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hov, hovkvalitet, form og beskæringer/skoninger

Post by Lena »

Det lyder meget interessant...........
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hov, hovkvalitet, form og beskæringer/skoninger

Post by HHansen »

Så fik jeg endelig fotograferet Erlings fødder - det syntes han var underligt :hhansen:

Det er ca 5 uger siden han havde smed, og faktisk synes jeg har trænger meget - og jeg er heller ikke nær så tilfreds med denne smeds arbejde som jeg var med den forrige (som vi heldigvis kommer tilbage til om et par måneder) - det er faktisk som om han har for små sko på...

Venstre bag - tendens til vinger
Image

Venstre for
Image

Højre for
Image

Højre bag - store vinger.. :tommelned:
Image

Alle 4, set forfra så man kan se han er indfodet og har parallel forskudte piber.
Image

Smeden skulle gerne ordne ham i næste uge...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Hov, hovkvalitet, form og beskæringer/skoninger

Post by Anja »

Jeg er ikke expert men er Erlings sko ikke for små?
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hov, hovkvalitet, form og beskæringer/skoninger

Post by HHansen »

Anja wrote:Jeg er ikke expert men er Erlings sko ikke for små?


Jo - som jeg også skriver så synes vi også de ser for små ud :tommelned:
Og det mest irriterende er at det var ok med den smed vi havde før, men ham kan vi ikke få der hvor hesten står nu mens datteren har staldpasserjob... Det er så heldigvis kun 2 mdr endnu, men pisseirriterende.. Smeden kommer i denne uge, og hun har fået besked på at bede ham sætte nummeret større på.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply