Gamacher/bandager

PiaK

Re: Gamacher/bandager

Post by PiaK »

Dem med den moderigtige farve der passer til saddelunderlaget selvfølgelig! *Doh*
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Gamacher/bandager

Post by 99E »

Jeg rider ikke med noget af det.
Bandager giver ingen målbar støtte og min hest baldrer ikke benene sammen.
Jeg ville måske smide gamacher på ved springning (bane eller terræn) - måske.
Men alt hvad der sætter varme på omkring senerne synes jeg man skal overveje at passe på med kun at bruge hvis hesten rent faktisk har brug for det.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: Gamacher/bandager

Post by aribeth »

Er det ikke svært at have bandager på?

Jeg kan godt finde på at ride med gamasher... men jeg vil helst bare ride i cowboybukser...




Katrine
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Gamacher/bandager

Post by Lena »

Grøn er UNIKs farve......... og jeg har altid drømt om at give ham grønne bandager på........... der selvfølgelig matcher underlaget........ men så kommer hans ben til at ligne kæmpe porrer............. :hhansen:

Så jeg regner med at hans tykke hovskæg giver den beskyttelse benene har brug for..... :askepot:
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: Gamacher/bandager

Post by HelleK »

Forbens-gamacher af den åbne springmodel og altid....Han kan godt skvatte lidt over sine fødder af og til og der skal ikke meget af et slag over senerne til, før det går galt
PiaK

Re: Gamacher/bandager

Post by PiaK »

Lena wrote: ........ men så kommer hans ben til at ligne kæmpe porrer............. :hhansen:




:viben:
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Gamacher/bandager

Post by MinnaN »

Prins har strygelapper på forben og bagben, fordi han smeder, når jeg rider ham.
De er sorte. Til stævner har han hvide fake dressurbandager.

Og det er så det.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Gamacher/bandager

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:
Lena wrote:Grøn er UNIKs farve......... og jeg har altid drømt om at give ham grønne bandager på........... der selvfølgelig matcher underlaget........ men så kommer hans ben til at ligne kæmpe porrer............. :hhansen:

Så jeg regner med at hans tykke hovskæg giver den beskyttelse benene har brug for..... :askepot:


Jeg har et par limegrønne PC til salg....hvis du skal udleve den porre fantasi.


De skal vel være porregrønne hvis det skal være rigtigt? Jeg gad godt se en hest med porreben :hhansen:

Erling går med gamascher og klokker. På alle 4 ben. Oftest er både gamascher og klokker lyseblå. Han har klokker på bagbenene fordi han rent faktisk træder sig i kronranden.. eller sparker sig selv eller hvad ved jeg... :hva:
Det er dog blevet bedre efter vi skiftede smed da han blev flyttet, så måske kan han holde op med det.

Så primære formål med benbeskyttelsen er at han sparker sig selv.
Sekundært så synes Sara at lyseblå ben er smart :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Gamacher/bandager

Post by Lena »

:viben: Ellers tak, Smukke-Ped.............. jeg har set en hest med porreben........... jeg tissede næsten i bukserne af grin........ :viben: Det er altså ikke noget kønt syn........
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Gamacher/bandager

Post by HeidiO »

Lena wrote::viben: Ellers tak, Smukke-Ped.............. jeg har set en hest med porreben........... jeg tissede næsten i bukserne af grin........ :viben: Det er altså ikke noget kønt syn........



Jeg tror altså også snildt at en fjordhest med grønne gamascher kan komme under kategorien porreben :jeanie:

Det er sgu fantastisk, jeg kommer aldrig til at kunne tænke andet end porreben fremover :viben:
Heidi
Post Reply