Quiz - hesterace

kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Quiz - hesterace

Post by kamber »

Aribeth:: Jeg skrev jo også netop, at den var større end en islænder og en fjordbolle.
Et in arcadia ego
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Quiz - hesterace

Post by kamber »

Aribeth - jeg deler din holdning, men det gør den person, der tuder mine øren fulde ikke :viben:
Et in arcadia ego
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Quiz - hesterace

Post by kamber »

SmukkePed: :jeanie:
Et in arcadia ego
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Quiz - hesterace

Post by Stimata Doamna »

Damn, jeg skulle lige til at gætte på en trakhener, men det ville da have været for langt ude :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
PiaK

Re: Quiz - hesterace

Post by PiaK »

Var det så en lipizaner? Eller hva?

(For så er det da med garanti E.L. der præker racens fortræffeligheder?! :peg: )
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Quiz - hesterace

Post by annetteB »

EL er en selvlært ernæringsekspert, der tillige har adskillige lippizanere, der ikke alene er fantastiske kampheste af natur, men tillige "tilbyder de skolespring" i både tide og måske osse utide.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Quiz - hesterace

Post by Ane »

og de er meget meget tykke.. hestene

-Excuses are the nails used to build a house of failure
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Quiz - hesterace

Post by kamber »

PiaK wrote:(For så er det da med garanti E.L. der præker racens fortræffeligheder?! )


Ud fra tidligere skriverier på HN kan jeg godt se, at det måtte være det indlysende valg :hhansen: Men jeg må så tilføje, at der findes andre i det danske land. Måske én, der har stået i lære hos hende? :fy:
Et in arcadia ego
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Quiz - hesterace

Post by Anja »

Min første hest var nærmest eller næsten lippizaner (hestehandler-lippizaner), den var seriøst skudt i roen, lavede spontancaprioler i de mindst ventede øjeblikke, gerne før et reelt spring.

Men hun var som sådan rimelig kold overfor udefrakommende ting, bare hun fik lov til at gå fremad, bad man hende om at stå eller vente gik hun hellere opad - total rolig og kold hest, kan klart anbefales til begyndere og nervøse ryttere :hhansen:

En ting har hun lært mig, faldteknik og en uvurderlig evne til at turde sætte mig op på hvad som helst :askepot:
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Quiz - hesterace

Post by Intunia »

Ejjj hvordan kunne jeg gå glip af denne gætte konkurence ! :brok:

Min nye lånehest er en ældre lippizaner. Han er virkelig skøn. Og han udfylder til fulde den rolle jeg havde tiltænkt ham. Han kan alt muligt,..spanske skridt og ting som jeg slet ikke har lært. Men han er lidt en tøsedreng på tur. Man kan godt mærke han har gået meget på bane.
Men det er slut nu, skovtur blir det fra nu af :jeanie:
bla bla bla
Post Reply