Hesten vil ikke spise

Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hesten vil ikke spise

Post by HHansen »

Det var den melding jeg fik fra min datter i dag. Og hun syntes den virkede utilpas - sløv... Hun havde taget hende ind for at fodre (der er ikke så meget græs, og krikken er tynd efter ormeangreb) - men hun ville altså ikke spise. Og så havde hun kolde ører fik vi jeg at vide :shock:

Nå, vi blev enige om at hun kulle give hende dækken på til hun var tør og varm - og noget halm at tygge på.

Næste melding fra datteren var at halmen ville hun gerne have, og nu var ørerne varme igen. Hyppen røg ud på græs med regndækken på.

Senere kørte jeg forbi for at checke.... Blackie stod på en afbrændt plet på folden - istedet for at græsse som de andre. Hun så sløv ud :? men hun var varm, og tør under dækkenet. Der så optrampet ud på den afbrændte plet, og jeg blev bekymret for om hun havde stået der hele dagen. Forsøgte at trække hende væk... hun ville ikke gå :shock: Benene var dog ikke for varme, hovene heller ikke...
Så begyndte jeg at blive urolig.... Men fik da krikken til at løbe nogle skridt.. og så gik hun ud på græsset og begyndte at æde! :?

Jeg prøvede igen at trække med hende, hun ville ikke med!

Så måtte jeg jo ringe til datteren - og meldingen derfra var at hun ALTID er svær at få til at gå.... Og til min bekymring om at hun stod på bålpladsen, var svaret at der stod ALLE hestene tidligere på dagen - så det er nok et populært sted af en eller anden grund :?

Og så faldt ti-øren da jeg fik at vide at de lige havde skiftet fold i lørdags.... For der er jo meget mere græs på denne her :P
Krikken har jo bare ædt så meget at den ikke GIDER spise mere. Og slet ikke foder når der er græs! Og så har hun været lidt kold da datteren var der tidligere på dagen.

Men hvor kan man hurtig blive nervøs.... Er iøvrigt stolt af at min datter observerer det - og med det samme reagerer når hun opdager at hesten opfører sig anderledes... Dejligt at vide hun er opmærksom. :P
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Ja, det er godt at hun er vågen. Hun virker nu også som en fornuftig pige =D>

Din forklaring er sikkert rigtig, men I må hellere være lidt ekstra opmærksomme de kommende dage. (JEG bliver også totalt hysterisk, hvis en af mine heste ikke vil spise. Heldigvis er det kun sket to gange)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply