Beslagsmed?

User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Beslagsmed?

Post by CXEC »

Jeg er blevet forladt af min tidligere barfodstrimmer og jeg leder så efter en anden som kan beskære min lille guldklump. Jeg kom for skade at søge på ordet barfodstrimmer og første link der dukkede op var dette:

http://www.ds-net.dk/Aktuelt/Aktuelt/Ny ... fault.aspx

Så jeg er ikke helt overbevist om at det SKAL være en barfodstrimmer igen, da en almindelig smed altså sagtens kan klare at beskære hende. Dette skriver jeg, for det første, fordi jeg fandt en anden artikel om en smed der havde deltaget i et kursus for barfodstrimmere, hvor han blev bekræftet i mange af hans egne teorier. Vældig interessant. For det andet så har det været ganske almindelige smede der har beskåret min hest før, i ca 7 år, og det har de ikke haft spor svært ved!!!

Nå, nu kommer det egentlige spørgsmål: Kender du en god beslagsmed som gider køre til Roskilde OG som forstår at en aftale er en aftale? Det er nemlig helt EKSTREMT vigtigt for mig at aftaler overholdes. Der er kun tale om almindelig beskæring af hovene, ingen sko da guldklumpen ALDRIG har haft sko på.

På forhånd tak.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Beslagsmed?

Post by Frieser9460 »

Hvor er det ærgerligt, det er helt ovre på Sjælland, du søger... Jeg har nemlig lige fået (i mine øjne) verdens bedste beslagssmed tilbage! :hhansen: Meeeen han kan nok ikke lokkes helt fra Nordjylland og over til dig... :linski:

Håber, det lykkes dig at finde en rigtig god smed... :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Beslagsmed?

Post by Benno »

Hvem bruger de på stedet du står? Brug en af dem?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Beslagsmed?

Post by CXEC »

Aner det ikke.... Ja, må høre hvem de andre bruger og så derved finde en som er brugbar. Havde mareridt natten efter jeg skrev dette indlæg om at nogen - i en god mening - lod hende besko..... Jeg gik helt op i limningen. :minna: GODT det kun var en drøm.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Beslagsmed?

Post by Benno »

Hehe :hhansen:
Min har alm forsko og ringsko på bagbenene. Hun kommer aldrig til at gå uden, men sådan er det
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Beslagsmed?

Post by BeritH »

Nu ved jeg ikke hvem du har haft som trimmer, men historien i det link, du har sat ind, ville jeg nok tage med et gran salt.

Dels er der langt mere i den historie, end det smedeforeningen (som jo er Keppies konkurrenter) fortæller her, og dels så er det jo ikke ligefrem sådan at Keppie efterlader stribevis af halte heste i sit kølvand.

jeg har selv haft Keppie til at beskære mine heste i vel nok 4 år efterhånden, og Vakse har aldrig nogensinde haft pænere hove - og han har aldrig været ømtået efter beskæring. Det samme gælder ponyerne. Choreas hove var et kapitel for sig, men efter bare 3 beskæringer er de absolut i bedring. I de 4 år jeg har brugt Christina, har hypperne jævnligt været tilset af dyrlæger, hvor jeg specifikt har spurgt til hovene - og der har aldrig været noget at bemærke.

Så lad mig bare sige det ligeud - jeg vil langt hellere overlade mine heste til Keppie end til Michael Kjær og hans svende - og det efter at have set begges arbejde.

Selvfølgelig skal du vælge en beslagsmed, hvis det er det, du ønsker. Men jeg synes det er rigtig trist at Keppies evner skal drages i tvivl pga. en tvivlsom sag, som udbasuneres i til lejligheden passende bider af en af hendes konkurrenter, der åbenlyst lider af brødnid.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Beslagsmed?

Post by 99E »

Jeg synes det, BeritH synes.
Især fordi jeg også kender hest + ejer i den pågældende sag - og efter min bedste overbevisning er det en absurd sag.

BeritH wrote:Så lad mig bare sige det ligeud - jeg vil langt hellere overlade mine heste til Keppie end til Michael Kjær og hans svende - og det efter at have set begges arbejde.

Ditto.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Beslagsmed?

Post by Ane »

Enig med BeritH og 99e.

Kildekritik Silæste - kildekritik..

Keppie har i øvrigt anket sagen.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Beslagsmed?

Post by FruTusse »

99E wrote:Jeg synes det, BeritH synes.
Især fordi jeg også kender hest + ejer i den pågældende sag - og efter min bedste overbevisning er det en absurd sag.

BeritH wrote:Så lad mig bare sige det ligeud - jeg vil langt hellere overlade mine heste til Keppie end til Michael Kjær og hans svende - og det efter at have set begges arbejde.

Ditto.


Helt enig med Ninie!

Jeg kender også hest og ejer, og havde Nitouche opstaldet det samme sted på tidspunktet for den omtalte beskæring, så jeg kender også forhistorien og bakker Keppie 200% op i denne sag!!

Det er efter min mening en heksejagt som ingen steder hører hjemme! :mettebo: :mettebo:

Jeg har også været nødsaget til at benytte en reg. beslagsmed nu hvor Tusse har en skade i hovledet(tror man), men det har da taget et par stykker før jeg i en lykkens stund fik overtalt René Borup til at komme og lægge sygebeslag på i form af eggbar-sko.
Han er desværre også meget anti Keppie, men jeg undlader bare at tale om hende når han er der, for det er faktisk Keppie's fortjeneste at Tusse's hove blev rettet rigtig fint op efter tidligere hammer dårlig beskæring og skoning.
Det nåede der så faktisk på ganske få beskæringer at blive lavet om på, men nu er de fine igen. :heidio:

Selvfølgelig er der da reg. beslagsmede der kan beskære korrektog ordentligt. Jeg har desværre bare erfaret at der godt kan være lidt langt imellem dem, eller også har jeg bare været rigtig uheldig. :ehh: :ehh:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Beslagsmed?

Post by Intunia »

der er også en pige i Kbh der hedder erika mørup. Tror hun kører i dit område måske.
Hun er dygtig. meget dygtig. og sød.
Jeg tror hun lige er begyndt i beslagsmedelære, efter den sag med keppie. !
bla bla bla
Post Reply