B-bitamin?

Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: B-bitamin?

Post by Benno »

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: B-bitamin?

Post by 99E »

E-vitamin ville give mere mening.
Men E-vitamin er fedtopløseligt = ophobes, hvis man overfordrer med det.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: B-bitamin?

Post by Ms Strangefield »

Jeg bruger B-vitamin her til efteråret i forbindelse med pelsskift. Selvom jeg stort set idelukkende fodrer med hø, wrap og vitaminer, så bliver shetlænderen lidt træt og trist, og den store sætter pels som en shetlænder og kan godt få lidt det samme. Så de får en enkelt kur. (de deler faktisk en liter)


I tilfælde af at der har været lidt kuk i fordøjelsen (f.eks har jeg to der kun tåler wrap i små mængder) så får de også en kur for at hjælpe med at genoprette balancen.

Men hvad man skal bruge mere end en liter til går over min forstand. Én kur burde være nok.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: B-bitamin?

Post by CXEC »

Hm, altså Xenia fodres med TM kraft og masser af GODT hø, derudover giver jeg og parten hende speedibeet OG græspiller blandet sammen.

Det olie jeg giver, på anbefaling fra Ninie, indeholder E-vitamin. Derudover har hun adgang til en stor lækker Himalaya saltsten.

B-vitamin skulle være pga. øget træning, pelssætning og så videre. Jeg er RET sikker på at jeg fodrere hende ganske godt, hvis nogen skulle betvivle det.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: B-bitamin?

Post by 99E »

Céleste wrote:Jeg er RET sikker på at jeg fodrere hende ganske godt, hvis nogen skulle betvivle det.

Netop derfor tror jeg B-vitaminkuren er spild af penge, medmindre hun ser skidt ud i pelsen...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: B-bitamin?

Post by CXEC »

Nej, hun ser ikke skidt ud i pelsen, men der er EKSTREMT meget af den allerede.....
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: B-bitamin?

Post by 99E »

Céleste wrote:Nej, hun ser ikke skidt ud i pelsen, men der er EKSTREMT meget af den allerede.....

Der skal være pels.
Hvis pelsen er fin (blank, regelmæssig etc) ville jeg ikke være bekymret!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply