B-bitamin?

User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

B-bitamin?

Post by CXEC »

Kan nogen fortælle mig hvor man kan købe den sørste beholder med B-vitamin. Ved at Blu Hors har et B-vitamin tilskud i flydende form, m en det er småpebret i pris.... 129 for en liter hos GLS 119 hos Tika. Men det kan jo være at min almindelige foder pusher har det...? Det er bare ikke oplyst på hjemmesiden.

Og jeg ville gerne købe mere end en liter, hvis det var muligt.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: B-bitamin?

Post by 99E »

Er det til hesten?
Hun burde da kunne danne det selv?!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: B-bitamin?

Post by CXEC »

Ja, det er til Xenia. Det er fordi min træner har foreslået det som tilskud nu hvor Xenia trænes mere.... der er flere i stalden der bruger det.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: B-bitamin?

Post by HelleK »

Blue Hors sælger da osse i 5 L dunke.... Nu ved jeg ik hvor du befínder dig i verden, men ellers er der Gribskov Foder på frederikborgvej i Fredensborg/Hillerød....de har ShyFeed Bvit i 5 L dunk
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: B-bitamin?

Post by CXEC »

Hej Helle,

Den kan jeg godt huske jeg en enkelt gang eller to har været i.... Jeg er i københavn og hesten i Roskilde. Nå, jeg må lige kaste et blik ind i Roskilde Rideudstyr, som ligger tæt på min klub. Kan være de har noget. Tak for svar.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: B-bitamin?

Post by 99E »

Jeg ville være... MEGET forsigtig med at begynde at fodre med enkeltmineraler eller -vitaminer "uden god grund".
Ganske vist er B-vitamin vand- og ikke fedtopløseligt, så i værste falde r det bare spild af penge... :lea:

Men heste danner da B-vitamin selv når mikroorganismerne i stortarmen guffer cellulose og hemicellulose i sig - så hvis hesten ellers er sund og rask ville jeg hælde topkvalitets fibre i den - evt. via grønpiller.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: B-bitamin?

Post by aribeth »

det var så vidt jeg husker heller ikke noget Nanna Lutherson sådan anbefalede at man proppede i hesten... altså hun frarådede det da heller ikke, men det var vist ret meget spild af penge efter hendes mening...



Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: B-bitamin?

Post by 99E »

aribeth wrote:det var så vidt jeg husker heller ikke noget Nanna Lutherson sådan anbefalede at man proppede i hesten... altså hun frarådede det da heller ikke, men det var vist ret meget spild af penge efter hendes mening...

Jah, men det er jo netop fordi hesten bare tisser det ud, hvis der er for meget - og den selv danner det, hvis den får fibre nok, og det "antager" hun, den gør, fordi man ellers fodrer skrupforkert.
Og så vidt jeg husker Xenias foderplan får hun da også både hø og wrap, men der er et problem med "smatfoder" (roepiller, grønpiller) fordi der skal stilles foder frem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: B-bitamin?

Post by Benno »

Prøv at kigge her. Man kan bestille på deres netshop

http://www.hestogco.dk/ProductList.aspx ... goryId=132
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: B-bitamin?

Post by annetteB »

Jeg bliver lidt nysgerrig: hvorfor har en hest brug for mere Bvitamin end der er i en almindelig god daglig fordring, fordi den er kommet i mere regelmæssig ridning?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply