Wrap-orgie

Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Wrap-orgie

Post by Lone Beck »

Mine heste har fået en rundballe wrap på folden i dag til fri afbenyttelse :aribeth:

Og hold da kæft, hvor de åd :-o
Dvs. Fie, Skipper og Paddington åd. Maggie og Morgana fik først lov at komme til fadet sidst på eftermiddagen :naese:

Jeg har gået og holdt øje med dem hele dagen, for at se, hvornår de to underdogs fik noget at spise, og de tre andre åd altså uafbrudt i sådan noget som seks timer. Derefter skiftedes de... :ehj:

Jeg kan selvfølgelig tage hul på to baller ad gangen, så alle fem har fri adgang til wrappen, men jeg vil gerne først lige have en fornemmelse af, hvordan det "virker" - hvor længe sådan en balle rækker osv.

Men - ææææh - bliver de ved med at æde på dén måde?
For det har de to store sgu da ikke godt af. Skipper er for fed i forvejen, og Fie og Paddington er også til den runde side. Fie og Skipper er begge meget nøjsomme - altså rent ernæringsmæssigt. Adfærdsmæssigt er de ikke spor nøjsomme :fy:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Wrap-orgie

Post by annetteB »

Men - ææææh - bliver de ved med at æde på dén måde?


Hvis de ligner mine....så JA!!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Wrap-orgie

Post by Lone Beck »

aaaargh :mettebo:

Hvor meget sætter de til livs i løbet af en dag? (altså et halv døgn...)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Wrap-orgie

Post by 99E »

Nogle bliver ved - andre drosler ned når de finder ud af, der er nok. Hele tiden.
Og de vil nok spise ml. 10 og 20 kg om dagen, vil jeg tro? Pr. hest.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: Wrap-orgie

Post by lisbethdue »

Min erfaring er er også, at de fleste selv regulerer det - hvis de får en chance for at finde ud af, at der er nok HELE TIDEN . Så lav en prøvetid med fri afbenyttelse i små 3 uger, og tag så stlling til det dér :linski:
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Wrap-orgie

Post by Lone Beck »

Og de vil nok spise ml. 10 og 20 kg om dagen, vil jeg tro? Pr. hest.


Det er også hvad jeg kalkulerer med :ide:

Jeg har ingen ide om hvad de tre ædedolke har indtaget i dag, men de er tydeligvis stopmætte...

Min erfaring er er også, at de fleste selv regulerer det - hvis de får en chance for at finde ud af, at der er nok HELE TIDEN . Så lav en prøvetid med fri afbenyttelse i små 3 uger, og tag så stlling til det dér


Jeg synes tre uger er lang tid for Maggie og Morgana at stå og glo på at de andre æder?!?
De fik hver deres bunke wrap på jorden af dét, jeg kunne hive ud af ballen, men det rakte jo ikke langt...

Nå - i morgen tidlig får Skipper og Fie et solidt måltid med masser af roepiller, inden de kommer ud. Så kan det være de er lidt mindre grådige :ondgrin:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Wrap-orgie

Post by Lone Beck »

Hov - jeg bør måske lige indføje, at mine heste altid har grovfoder til rådighed på folden, men de plejer at få hø og halm derude (og wrap inde).

Wrappen har jeg fået ud på folden, fordi jeg er dødtræt af at mase mig ud gennem mudderet med en trillebørfuld hver morgen (det er ellers god motion :doed: ).

Jeg bytter egentlig bare rundt, så de nu får hø og halm inde og wrap ude...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Wrap-orgie

Post by Tukær »

Svaret er en foderhæk !!! :mikkel:

Sådan her ser vores ud, fundet ude hos en bondemand, pris; 800,-

Image

Så er der også plads til C, for nok leger Bambi nogle gange "ta-fat", men hun gider som regel ikke længe.

Image

En rundballe her holder i snit 14 dage, den første de får holder altid korter, de skal lige finde ud af at jeg ikke tager den igen :linski: men at den er der HELE tiden :atengstedt:

Hilsen
Annette
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Wrap-orgie

Post by Lone Beck »

Orv, den er jo genial, Tukær :mikkel:

Hvordan finder man sådan én? Jeg mener, jeg kan jo ikke begynde at stemme dørklokker hos alle landmændene for at høre, om de tilfældigvis har én til salg...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Wrap-orgie

Post by Tukær »

Lone Beck wrote:Orv, den er jo genial, Tukær :mikkel:


Den er ikk så ring :linski:

Lone Beck wrote:Hvordan finder man sådan én? Jeg mener, jeg kan jo ikke begynde at stemme dørklokker hos alle landmændene for at høre, om de tilfældigvis har én til salg...


Se det er straks være... de er ikke nemme at finde brugt, de kan findes nye, men mener prisen er mellem 5000-10000 kr.

Jeg fandt vores, da jeg var ude med olie, spurte landmanden om han ville sælge, og hvad den kostet !! og jo... han skulle da hvis ikke bruge den mere, så det kunne vi godt finde ud af :jeanie:

Så ser du en der står og "hænger" så kør ind og spør på den :linski:

Hilsen
Annette
Post Reply