Massør I Nordsjælland

Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Massør I Nordsjælland

Post by Benno »

Hej alle dejlige og søde strigler :engel:


Jeg søger en dygtig massør til min "lille" pru. Har brugt Gitte Fundt men hun er på barsel. Kender i Måske en som i kan anbefale? Hesten står i Birkerød.
Med Venlig Hilsen Benedicte
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Massør I Nordsjælland

Post by CMN »

Har sendt dig en PB
MH Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Massør I Nordsjælland

Post by CXEC »

Kender desværre ikke en eneste! Beklager.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Massør I Nordsjælland

Post by FruTusse »

Hvis ikke du har fundet en erstatning allerede så kan jeg varmt anbefale Elisabeth Guichard. Hun kører så vidt jeg ved i det område.

www.equima.dk
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Massør I Nordsjælland

Post by Benno »

Mange tak for linket, har skrevet sammen med CMN, men skal lige overstå min eksamen først:) Men hun ser meget spændende ud. Hvad/ hvordan arbejder hun?
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Massør I Nordsjælland

Post by FruTusse »

Hun er meget stille og rolig og starter med første gang at gå hesten igennem fra mule til hale, derfor er det også lidt dyrere den første gang.
Men hun er meget grundig og blid ved hestene. Tager sig den tid det tager hvis hesten er lidt nervøs ved massagen og evt. nogle af de andre ting hun kan.

Det er nogle år siden jeg har brugt hende, måtte stoppe pga økonomien, desværre, men Nitouche var MEGET glad for hende og havde stor gavn af hendes kunnen.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Massør I Nordsjælland

Post by Benno »

Hvad går hun op i, hvis du forstår hvad jeg mener? Ser hun på hesten som helhed? Hvordan hjalp det din hest? Hehe jeg er i spørgehjørnet :lea:
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Massør I Nordsjælland

Post by FruTusse »

Så vidt jeg husker gik hun meget op i at hesten først og fremmest bliver fortrolig med de ting hun gør og med hende i det hele taget. Hun arbejder med hesten til den er så løsgjort som det nu er muligt fra gang til gang og gør opmærksom på hvor der er spændinger og om det er noget der evt. skal ordnes over to eller flere gange. :askepot:
Hun starter fra en ende, ved hovedet, og arbejder hele hesten igennem, og ja, hun ser helt bestemt hesten som en helhed, hvilket man jo også bør, for al ting i hestens skelet og muskulatur hænger jo uløseligt sammen.
Hun kombinerer massage med akupressur og det hun også kan omkring fascial-lære, og hun er bestemt både dygtig og grundig.

Nitouche fik som 8-års konstateret slidgigt i 4 og 5 facetled i lænden(har ingen mén af det) og derfor er jeg meget fokuseret på at holde lændemuskulaturen fit og ekstra stærk(det gælder naturligvis også hele rygmuskulaturen), men hun kan desværre alligevel godt få en smule spændinger i det område af og til, og her hjælper massage fint.
Jeg har altid brugt massør til Nitouche bare for hendes velværes skyld og egentlig ikke fordi jeg, eller hun, har haft problemer, og på den måde når man også at opfange evt. små spændinger inden de udgør et problem.
Jeg har med tiden fået en masse vejledning i hvad jeg selv kan gøre og hvordan, og det klarer det meste, men jeg kan selvfølgelig ikke mærke om der skulle være noget dybereliggende, og må med skam tilstå :minna: at jeg de sidste par år kun har haft en massør ude én gang :mettebo: :mettebo:

Men jeg synes generelt altid at jeg den efterfølgende dag har haft en endnu mere afspændt og løsgjort hest at ride på når hun har haft massør, og dengang jeg benyttede mig af Gitte Fundt for en hel del år siden(da var hun stadig under uddannelse),og også med Elisabeth Guichard, da stillede Nitouche sig nærmest klar med et ben solidt plantet i hvert verdenshjørne når de kom, og så kunne de bare gå i gang! :lol: :elsk:
Så hun nød det helt tydeligt.

Og jeg skal se at få taget mig sammen til at finde en massør der kører til hvor vi står nu!!! :mettebo: :mettebo:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Massør I Nordsjælland

Post by Annemaja »

Linda Hjort er både dyrlæge og hestemassør. Hende er jeg og andre jeg kender rigtigt glade for. Hun har fordelen af, at være begge dele - og det har min hest Geysir haft stor glæde af efter en lang smerteplaget sygdomsperiode.

Hun koster kun 380 kr for 50 min.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Massør I Nordsjælland

Post by Benno »

MBN wrote:Linda Hjort er både dyrlæge og hestemassør. Hende er jeg og andre jeg kender rigtigt glade for. Hun har fordelen af, at være begge dele - og det har min hest Geysir haft stor glæde af efter en lang smerteplaget sygdomsperiode.



Super=) mange tak for info :kindkys:
Kører hun i Birkerød området?
Post Reply