Det der barfoet noget...

Er barfodede heste, alternativt ??

No way, Jos
4
15%
Enkelte fnug m
16
62%
n
1
4%
Den realm, hvor der i forvejen er flest Strigler
5
19%
 
Total votes: 26

Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Det der barfoet noget...

Post by Tukær »

Nu er der jo den der tråd om alternative ting m.m., og jo jeg er da alternativ, og tror på der er mere mellem himmel og jord.

Men kom så til at tænke på hvad der endligt er alternativ.
Og hvad med barfodet heste, og trimmer er de/det alternativ ?

Hilsen
Annette
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det der barfoet noget...

Post by 99E »

Yepp, det er stadig "alternativt" - selvom det i virkeligheden bare er så gammelt at det er nyt igen.
Ligesom "Horsemanship"...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: Det der barfoet noget...

Post by aribeth »

i min verden er det ikke alternativt...

Men hvis der skulle messes en eller anden trylleformular over hver eneste hov under trimningen eller lignende, så var det i mine øjne alternativt... :linski:


Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Det der barfoet noget...

Post by KatieKat »

Nej, jeg finder det ikke alternativt.

Jeg synes det er lidt ærgeligt at den person der har sat kryds i at barfodstrimning burde være forbudt ikke har skrevet noget. Det kunne være interessant at høre hvorfor?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det der barfoet noget...

Post by 99E »

Når jeg (stadig) klassificerer det som "alternativ behandling" er det fordi det stadig ikke er en anerkendt behandlingsform.
Simple-simple.
Jeg synes selv det bare er at tænke sig lidt om.

Smedene ved jo også godt, det er bedst for hesten at gå uden sko, hvis det kan lade sig gøre.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Det der barfoet noget...

Post by CMN »

UUUUUhauhauhauhuha!
Det kan blive en tidsrøver denne her.
Mine oplevelser med barfodstrimning er ret grumme og jeg er lodret imod. Jeg har ikke stemt endnu.Jeg er i sådan et lidt overfladisk state of mind i dag, så jeg har ikke for meget lyst til at gå ind i det.
Men spark mig i r.... så kommer jeg vel i gang.
:loneb: Conny[color=#0000FF]
/color]
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Det der barfoet noget...

Post by Lena »

Hmm......... Nææh, det er vel bare en anden måde at beskære på?

Skal noget være anerkendt hos de højeste instanser for området, for ikke at være alternativt?


Og dét med at nogen har fået ødelagt en hest af en barfodstrimmer........ Jo jo..... men det sker jo også hos almindelige smede..... Der er dygtige smede/barfodstrimmere og knapt så dygtige af slagsen. Og hvor mennesker er indblandet sker der altså fejl........

Conny............ det bliver garanteret ikke nødvendigt at sparke til dig........ :hhansen:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det der barfoet noget...

Post by 99E »

smukke-ped wrote:Hvor stor forskel er der på barfodstrim og en almindelig beskæring hvor man ikke smider sko på krikken?

Det kommer an på smeden OG barfodstrimmeren.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: Det der barfoet noget...

Post by aribeth »

ja det kommer an på smeden og trimmeren...


Hvis du sammenligner en god smed med en god barfodstrimmer, vil jeg mene der ikke er den store forskel...


Katrine
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Det der barfoet noget...

Post by Tukær »

Jeg har det sådan lidt øhhhh....

For i bund og grund syntes jeg jo at barfodet er alt sund fornuft, nu jeg har lært om det, og set den forsken trim med små intevaller kan gøre på en hest, det er jo helt utroligt, og endligt fatten jeg overhoved ikke at nogle kan finde på at lægge jernsko på deres hest !!!

Men lidt "alternativ" er det jo nok, og mon ikke også mange tror at "vi tosser" render rundt og messer mærkelige rim for hver hov :linski:

Hvis barfodestrimning skulle forbydes fordi der har været nogle der har ødelagt en hest mellem, så skulle ridning vel også forbydes, jeg har da også hørt om flere heste der er blevet aflivet pga. forkert ridning :ehh:
Post Reply