Hvor alternative er vi her?

User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by Tigerbaby »

Hvis der er nogen der kan fjernheale og har lyst til at øve det lidt, så lægger jeg gerne krop til. :linski:
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by kamber »

Er enig med flere andre i, at massage, urter o.l. ikke er hokus pokus, men sund gammel fornuft.

Healing har jeg ikke meget fidus til, og clairvoyance anser jeg for at være fup. Clairvoyante har ikke overnaturlige evner, men er blot folk, der er umanerligt gode til at lokke oplysninger ud af folk, uden at de er klar over, at de giver dem. Eller gode til at aflæse dem, om man vil. Men det er selvfølgelig også en kunst i sig selv. Sådan på linje med tryllekunstnere.

Numerologi er helt ude i hampen.

Men generelt tror jeg, at de, der opsøger hokus-pokus alternativister nyder den opmærksomhed og fokus, der kommer på deres person og derfor altid går derfra i opløftet tilstand. Det handler vel bare om omsorgs-behov, når det kommer til stykket.
Et in arcadia ego
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by Lone Beck »

alternativister


Skulle det ikke være alternaivister? :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by CMN »

Joda!
Der er ikke meget af det vi taler om her, der er let at bevise. :hhansen:
Men mange har sikkert oplevet ting, som kan være svære at forklare.

Let eks:
Jeg går rundt et par dage og tænker på en kær veninde, jeg ikke har talt med i et års tid. Jeg beslutter mig for at ringe til hende.
Går hen og løfter røret og forventer en klartone. I røret lyder det nu lyst og muntert:
Hej det`Corinna!
Telefonen nåede ikke at ringe.

:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by CMN »

Kamber: Men generelt tror jeg, at de, der opsøger hokus-pokus alternativister nyder den opmærksomhed og fokus, der kommer på deres person og derfor altid går derfra i opløftet tilstand. Det handler vel bare om omsorgs-behov, når det kommer til stykket.


Al sygdom starter vel som psykosomatisk, grundet et aller andet omsorgsbehov. Især hypokondernes. :hhansen:

Så det er vel ikke så underligt, at alternative behandlere ofte har stor succes med deres terapi. De afsætter mere tid til den enkelte og går dybere i problemerne, netop udfra at krop og psyke hænger sammen.
Det er selv den etablerede medicin i fuld gang med at erkende.
Både hvad angår helingsprocesser og årsager til sygdomme.

:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
JoS
Posts: 74
Joined: Thu 2. Oct 2008 09:03

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by JoS »

Alternativ? Ikke det fjerneste. Ordentlig vitaminbalance, akupunktur, kiropraktor, massage og tilsvarende anser jeg for dele af normal læge/behandlingspraksis vil jeg dog lige sige. Resten? Nej tak, tror jeg springer over. Kan dog godt snuppe en kop urtete med eventuelle tilstedeværende klidmostre hvis det skal være. :engel:
"The cat lives alone, has no need of society, obeys only when she pleases, pretends to sleep that she may see more clearly, and scratches everything on which she can lay her paw."
aribeth

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by aribeth »

Aldeles overhovedet ikke spor alternativ....


!!!!!!!



Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by KatieKat »

Nemlig. Katrine er så ualternativ at når hun ser et spøgelse på sin gårdsplads, går hun ud og fortæller det at hun ikke tror på det. :respekt:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by aribeth »

NEMLIG JA!!!


Men faktisk HAR jeg jo altså de her spøgelser... men jeg HAR som Dorthe rigtigt nok nævner, sagt til dem at de altså ikke findes.... :ehj:


Katrine
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by kamber »

Lone Beck wrote:Skulle det ikke være alternaivister?


He, he, jo - godt ord :-)

CMN wrote:Jeg går rundt et par dage og tænker på en kær veninde, jeg ikke har talt med i et års tid. Jeg beslutter mig for at ringe til hende.
Går hen og løfter røret og forventer en klartone. I røret lyder det nu lyst og muntert:
Hej det`Corinna!
Telefonen nåede ikke at ringe.
[quote="CMN"][color=#0000FF]

Det har jeg faktisk også prøvet, men jeg tilskriver det som værende en af livets mange tilfældigheder.

Da jeg i sin tid sad og så fodboldkampe med min mand, var jeg skidegod til at forudsige, om et straffespark ville blive brændt eller ej. Jeg lå faktisk et pænt stykke over 50 pct. Men igen - ikke fordi jeg er clairvoyant. Det var en kombination af tilfældighed og måske evne til at aflæse fodboldspillerens kropssprog (så han ud til at tro på det eller ej).

Aribeth: Hvordan ser det spøgelse ud? Nu er jeg da blevet nysgerrig :heidio:
Et in arcadia ego
Post Reply