Hvor alternative er vi her?

User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Hvor alternative er vi her?

Post by CMN »

Vi er mange der kan blive enige om sadler, sædeindvirkning, dræberhunde, utroskab oma.
Hvordan når det kommer til det alternative?
En overgang var det et fantastisk hit, at løse sine hesteproblemer med en clairvoyant. Nogen gange fejlagtigt kaldet en hestehvisker.
Der er flere herinde der healer.
Hvad med reinkarnation, meditation, telepati, behandlingsformer, der arbejder på både krop og psyke...?
Hvor står I ?

Det bliver et langt indlæg, hvis jeg selv skal redegøre for alt hvad jeg tror på, men på den anden side, har jeg prøvet så meget på egen krop, at jeg har en naturlig sund sortering, hvis der går for meget smartness iden.

Jeg har dyrket meget meditation, arbejdet med drømmetydning, ladet mig behandle med kinesiologi, homøopati (bl.a. Bachs), clairvoyance, healing og forskellige former for massage. Alt sammen med gode udfald.
Har selv oplevet et mærkeligt "flash back" fra måske et tidligere liv.

Jeg praktiserer hestemassage (ikke Axelsons), men en massageform, der arbejder med meridianbanerne. Denne massageform bruger jeg også på mennesker. Den er udarbejdet i samarbejde med Hanne Hannibal. Jeg kombinerer massagen med healing.
Hesteclairvoyance? Tja jeg bruger min intuition og erfaring og føler ofte problemet, men kalder mig ikke clairvoyant.

Stort emne - eller?

:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by CMN »

Øv indlægget blev fejlanbragt, men det er så set før. Hvis det generer kan man vel flytte det over. :elsk:

:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by KatieKat »

Jeg synes egentlig at den slags alternative ting er ret interessante, men jeg kan ikke rigtigt overtale mig selv til at tro på noget af det. Al det jeg selv har set (og det er ret begrænset, det indrømmer jeg) har været ret nemt at gennemskue som humbug.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by CMN »

Humbug er følgesvenden til det alternative. Der er altid mennesker, der her ser lette penge og i sandhed lette ofre.

:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by 99E »

Sådan medium-agtigt-alternativ?
Altså...
Barfodsheste med horsemanshiphipppie-ejere - og så får de osteopati og akupunktur af Tove Due efter behov samt bliver lyst på med en Photonic Torch når det passer os.
Derudover får Sorcha semi-alternative tilskud fordi jeg mistænker hende for at være en smule insulinresistent.

Jeg sidder og googler på mulige tilskud i forbindelse med en blodprøve, vi lige har fået taget - dvs. jeg bladrer inde på Askhim... :linski:

Healing tror jeg virker på væsener, der forstår hvad der sker - som en slags hjælp til selv-healing (som jeg ved, virker).

Clairvoyance og homoæpati og hvad ved jeg - deeeet er jeg mere skeptisk overfor... :viben:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by Lena »

Jeg er ikke vildt meget til det alternative...... Men har dog brugt et homøopatisk middel til UNIK, da der ikke var noget andet alternativ....... og fordi jeg har set det virke i andre sammenhænge.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by Lone Beck »

Jeg er ret konservativ, men er begyndt at bruge beroligende urter til skipperen.
Jeg betragter så ikke urter som hokus-pokus eller alternativt, eftersom det jo bare er "ur-medicin". Jeg har ikke prøvet andre urter - de er sgu alt for dyre :brok:

Jeg har desuden prøvet at give Fie en omgang massage ude på ridebanen engang. Det nød hun helt vildt. Til sidst var hun så afslappet at hun snorksov med hovedet i mit skød, mens jeg muntrede mig med at massere videre i munden og ørerne på hende, uden at hun overhovedet reagerede :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by FruTusse »

Hmmmm......tjaaaeehhhh...... :ehh: :ehh:

Jeg tror egentlig på at der er mere mellem himmel og jord og at nogen mennesker kan noget som vi andre ikke kan.

Jeg har fået lavet clairvoyance - eller telepati - to gange for mange år siden på Nitouche, og må altså sige at jeg blev mere end overrasket, for hun kunne fortælle om nogle ting som hun ikke kunne have en jordisk chance for at vide, så ja, det tror jeg på, i alt fald tror jeg på Tina MJ som jeg har benyttet mig af.

Til gengæld har jeg i desperation betalt og benyttet mig af Henny Hansen i forbindelse med Nitouche's halthed på venstre forben samt hendes fotosensibilisering , og må altså tilstå at jeg føler at jeg har smidt 700,00 kr(ovenikøbet lånte!) direkte i lokummet. :traet: :traet:
Nitouche blev jo som omtalt andetsteds kun mere halt, og nu er alt muligt andet skrækkeligt stødt til, så nej, det tror jeg altså overhovedet ikke på. :nej:

Men som sagt så tror jeg at nogen mennesker har nogle særlige evner, men der er bestemt også mange humbugmagere. Tror at man skal tænke sig godt om, og til en vis udstrækning lytte til anbefalinger fra andre, selvom det langt fra er nogen garanti.

Jeg har indtil for et par år siden fast benyttet massør til Tusse, og den sidste jeg havde til hende var også god til akupressur og vidste en masse om meridianbanerne og yin/yang.
Har desværre endnu ikke fundet en ny massør, men bliver Tusse rask vil jeg lede videre.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by Tigerbaby »

Urter, massage, meditation og sådan noget er ikke vildt alternativt for mig.

Healing tror jeg godt der kan være noget i, men jeg har aldrig selv prøvet det. Tilgengæld er jeg lidt skeptisk overfor telepati.

Jeg har det sådan lidt at folk må tro på det de vil, og hvis det har en virkning på dem er det jo kun godt. Så kan det være det ikke virker for andre, men det er måske også et spørgsmål om hvad man er villig til at acceptere/tro på, og så er mennesker og dyr jo forskellige, og hvad der virker på den ene virker ikke nødvendigvis på den anden.

Da jeg havde Athene led hun meget af noget gevaldig forkølelse med snot og det hele, så fik hun både penicillin og antibiotika af to omgange og det virkede overhovedet ikke. Så begyndte jeg at give hende sådan en theblanding bestående af kamille, pebermynte og rød solhat og derudover fik hun noget hvidløg, der blev hun rask i løbet af et par dage...
Lidt ærgeligt at have brugt så mange penge på medicin, hvis det bare var en pose the til en 10'er og lidt hvidløg der skulle til.

Nåh ja, jeg tror rimelig meget på reinkarnation, karma og sådan noget. Karma mere som i positive og negative energier - det du selv udsender og den indstilling du lægger for dagen får du tilbage.

Jeg synes jeg er rimelig åben over for det alternative, men jeg tror også der er mange fidusmagere på de områder.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvor alternative er vi her?

Post by Stimata Doamna »

Hmmm, ikke specielt alternativ, men nogle gange løber nysgerrigheden af med mig, og så må jeg liiiiige prøve et eller andet. Som regel noget, som nogen i min omgangskreds har prøvet af først :hhansen:

Hesten har fået moxa-behandling, men om det er alternativt, vil jeg nok sætte spørgsmålstegn ved - det er nok nærmere usædvanligt (i hvert fald på disse kanter). Faktum er, at krikken nød det og at det løste op for nogle spændinger i ryggen.

Vi har en osteopat, der kommer i stalden, og det er klart for mig, at han kan et eller andet, men det er sikkert ingen skade til at tro på det. Fjernhealing har jeg prøvet en enkelt gang, og det virkede rigtig fint :mikkel:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply