Overdreven sædehjælp og tryk fra overschenkler?

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Overdreven sædehjælp og tryk fra overschenkler?

Post by 99E »

MinnaN wrote:Og vi siger tak for det billede der lige fes ind på nethinden der. :viben:
En anden tanke: Det kan de dersens damer da ikke få?! :ehh: De ser så skidesure ud hele tiden? Men det er måske fordi de er lige ved at skrige?? Eller noget?? :viben:

Jeg HÅBER for dem, det er fordi de er ved at skrige af begejstring...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
PiaK

Re: Overdreven sædehjælp og tryk fra overschenkler?

Post by PiaK »

Fantastisk tråd :jeanie:

Den vil jeg have i baghovedet næste gang jeg ser sådan en stramsur dressurtante side og 'drive' hesten frem :anonym:
User avatar
JoS
Posts: 74
Joined: Thu 2. Oct 2008 09:03

Re: Overdreven sædehjælp og tryk fra overschenkler?

Post by JoS »

MinnaN wrote:En anden tanke: Det kan de dersens damer da ikke få?! :ehh: De ser så skidesure ud hele tiden? Men det er måske fordi de er lige ved at skrige?? Eller noget?? :viben:


Det er da sågu første gang jeg har hørt en god begrundelse for at ride sådan...


Derudover så klemmer man sig jo op af sadlen med alt det overshenkel+drivning? Hempling nævner i Danser med Heste hvordan han følger hesten: ved at lade hoften rulle med i cirkelbevægelse - det synes jeg giver et meget ubesværet sæde som ikke generer hesten. Og jeg er helt enig i at start/fartkontrol ikke skal foregå med hyperaktivt onani-sæde. Det kan da kun genere hesten.

Måske de af stramsur-tanterne der ikke helt har fået kontrol over demselv burde købe travheste-øreværn til deres krikker - det må da gi' horeskader med al det skrigen... :hhansen:
"The cat lives alone, has no need of society, obeys only when she pleases, pretends to sleep that she may see more clearly, and scratches everything on which she can lay her paw."
Post Reply