Er massage til hesten gået af mode igen

User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CMN »

For godt en snes år siden blev det rimeligt moderne at få sin hest masseret.
Jeg synes ikke man hører så meget om at folk bruger det mere, og hvis de gør, så
er det mere elevmassage. Altså eleverne der skal massere et vist antal heste før næste modul, hvilket de som regel gør for 100 ell 200 kr. Så hopper folk lige på der.

Jeg synes det var lige som om at dyrlægerne for nogle år tilbage begyndte at tage nogle kiropraktorkurser, hvorefter de ligesom kørte massørerne af banen.
Er det rigtigt opfattet? Eller er der nogen af Jer, der bruger massører mere?
Og hvis, hvad betaler I for det?

:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by Stimata Doamna »

Her bruger man det (stadig) en del, men måske er Luxembourg bare også på det område ulideligt meget bagud. Dog er det så ikke lige et faktum, jeg vil beklage mig over... :hhansen:

Her er prisen omkring 60 EUR, mener jeg, men det kan svinge en 10'er i begge retninger afhængig af massøren. Og naturligvis, om massøren laver andet end massage - en del er nemlig også osteopater - eller om det er en speciel slags massage (fx. moxa).

I sommerferien i DK var jeg med til en præsentation af Equine Touch. Det er muligt, at metoden er rigtig god, men damen, der præsenterede, var lige en anelse for "fodformet" og "guru-imponeret" til min smag. Hun understregede flere gange i introduktionen, at hestene nyder massagen og slapper af under seancen. Den første hest, hun demonstrerede på, hoppede rundt som en kakerlak... Så var der faktisk kun kaffen og kagen at se frem til, for noget skulle vi jo have med hjem for de 100 kr.

Der er sikkert mange gode massører, men hvis markedet bliver oversvømmet med massører in spe, der tilbyder massage til lavere priser, er det måske svært for færdiguddannede at kunne opretholde deres forretning? Der bliver jo på godt og ondt også skelet til prisen.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
PiaK

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by PiaK »

Sjovt, jeg sad selv og tænkte samme tanke for kort tid siden...Nu er det mest kiropraktik osv der bruges?

Gad vide hvad der blev af alle de hestemassøser, for man hørte godt nok til mange der tog den uddannelse. :ehh:
aribeth

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by aribeth »

hvad kan en massør som jeg ikke kan gøre selv med en god omgang strigling og løsgørende øvelser?


Jeg tror jeg er for nærig til massør... men det er rigtig nok ... jeg synes faktisk næsten ikke man hører om hestemassøser :lea: mere


Katrine
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by BeritH »

Jeg bruger ikke massør til mine.

Jeg er selv kraniosakralterapeut og giver dem fra tid til anden en løsgørende behandling.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CMN »

Ja jeg har også lidt på fornemmelsen, at der reelt blev uddannet for mange og at især nogle af dem manglede det fornødne håndelag. Det gjorde måske, at der gik for meget inflation i det, så folk ikke ville betale for det mere, fordi det ikke var godt nok, det der blev leveret.
:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CMN »

Jeg synes også at 300-400 kr for 20 min lyder skørt. For 20 min, kan man sagtens nøjes med, hvis hesten er perfekt, men så må man jo ned i et andet prisleje og erkende, at man egentlig var overflødig og så sige det. Det er da bedre. Og så kan det jo være at folk ringer en anden gang, fordi de så føler sig ordentligt behandlet.
:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by MinnaN »

Jeg kan godt li at forkæle Prinsen med en omgang massage en gang i mellem. Det koster mig ca 300 kr for en halv time og jeg har en glad hest, der er afslappet.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by Mikkel »

Jeg bruger gerne og ofte massage til Pjusketon-dyret, hvis han har haft spændt op eller er lidt stiv i det efter, at jeg har udsat ham for noget væmmeligt. :D
Jeg klarer det dog selv. Det er god hygge-sammen-tid og gode relationsship-points, når man kan løsne op i ømme muskler. :mikkel:
Image
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by lonek »

Jeg har massør til min Rambo - fordi jeg ikke selv kan... Hun er efter min mening rigtig dygtig. :jeanie: Det koster 325 kr for ca en times behandling - kortere tid kan det jo ikke tage, hvis hele hesten skal arbejdes igennem...

Han er tilbøjelig til at få ondt i ryggen, da sadlen ikke passer optimalt :minna: - der er bestilt tid hos en sadelmager, som skulle være dygtig og grundig. Ellers har han lidt i skuldren, som sætter sig fast og han bliver stiv i det.

Så han nyder det ikke ligefrem! :anonym: Før hen mod slutningen, hvor han er løsnet op. Så står han stille og slapper af. :atengstedt:
Post Reply