Er massage til hesten gået af mode igen

Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by Annemaja »

Jeg bruger Linda Hjort, der også er uddannet dyrlæge, som massør på mine heste. Geysir er igang med et forløb, fordi han er meget spændt efter mange smerter i det sidste halve år pga hans sygdomsforløb. Og min nyeste hest Vinur er fejlredet hos tidligere ejer, og derfor spændt i bagparten.

Jeg har det bedst med at det er en dyrlæge der er på også som massør, fordi situationen er som den er - var det "bare" almindeligt løsgørende ville en almen uddannet hestemassør eller jeg selv nok kunne gøre det. Jeg giver 380 kr for en time - og det finder jeg meget fair, da min massør er dyrlæge.

Ellers får de alle 3 healing efter behov, hvilket også virker afslappende og løsnende - men den klarre jeg jo selv ;-)

Jeg bruger ikke ting fordi de måske er "moderne" - men fordi de er nødvendige og gavnlige for mine dyr - mode eller ej.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CXEC »

Jeg synes massører er for dyre. Og så kan jeg lige så godt give en god tur med gummignubben og evt. en reikihealing bagefter. DET nyder hesten MEGET!! Og som Mikkel siger det er god hygge-sammen-tid.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CMN »

Nu er der jo så en del af Jer, der kan et og andet selv. Man kan vel så godt sige, at ingen egentlig er i tvivl om at hestene har godt af et eller andet kropsligt. Massage - healing whatever. Der er bare flere, der har overtaget det selv. Så mange af de, der har taget de fornødne moduler for at være "uddannede". I grunden har kastet en masse penge ud på ingenting. Forstået på den måde, at havde de regnet med at det skulle blive en levevej, så ser verden altså anderledes ud i dag.
:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
PiaK

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by PiaK »

Der var også mange der bare tog de første moduler, så de kunne massere deres egne krikker.

Men ja, jeg tvivler på ret mange lever af det alene, så skal de være decideret fysioterapeuter måske :ehh:
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CMN »

Har hørt om et par enkelte fysioterapeuter, men de kan jo så en "heavy" del mere end lige Axelsons grundkursus. Og godt det samme.
:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
PiaK

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by PiaK »

Jeg kender vist kun en, der er sådan udlært.

De manipulerer også, ikke?
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: Er massage til hesten gået af mode igen

Post by CMN »

Hvis du mener kiropraktik, er der måske nogen der gør, men de burde nok ikke. Det tager 7 år at uddanne sig til kiropraktor. Jeg tror helt ærligt ikke at det er noget man skal lege med. Jeg undrer mig egentlig over at dyrlægerne kan kalde sig kiropraktorer efter få måneders kurser, selvom en stor del af det selfølgelig handler om anatomi.
:loneb: Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
Post Reply