Er sko virkelig løsningen??

User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Er sko virkelig løsningen??

Post by HeidiO »

Så har jeg fået taget lidt billeder

Først starter vi med, hvordan de så ud, da vi fik ham hjem


Image

Image


Og så er der billeder fra i dag, han er sidst beskåret i onsdags - alle billederne er af samme forhov

Image

Image

Image

Endelig er der et billede af herren, så man kan se hans huld. Han er lige blevet vaccineret og chippet, og der talte vi netop spækkam og forfangenhed med dyrlægen, der bekræftede at han ikke har spækkam, som han står nu.
Image
Heidi
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Er sko virkelig løsningen??

Post by nanna1979 »

Han er da en fin herre synes jeg :elsk: Jeg ved at man kan/ har kunnet få noget specielt olie til tørre hove ved smeden. Det brugte jeg til min Sejr en overgang, og det hjalp helt vildt godt, og jeg brugte det max 2 mdr og aldrig siden :jeanie:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Er sko virkelig løsningen??

Post by Mikkel »

Fin pony. :elsk:

Hovene ser ikke slemme ud på billederne. Jeg kan ikke se nogen hovkløfter, og den smule flækken fortil, jeg kan se, synes jeg bare ligner overskydende hovvæg, der flækker af.
Rent beskæringsteknisk ville jeg sandsynligvis blot raspe vinger af, runde kanten godt af hele vejen rundt, og så bringe hovens overrulningspunkt fortil helt tilbage til den hvide linie ved at raspe en 25-30 graders vinkel i tåvæggen, set fra sålplanet.

Kombineret med et kortere beskæringsinterval, vil det over et par beskæringsperioder afhjælpe flækkeriet.

Jeg vil prøve at få smidt en tegning ind her i tråden af, hvordan det ville se ud.

-Mikkel :mikkel:
Image
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Er sko virkelig løsningen??

Post by Mikkel »

PS:

Jeg synes, at smeden har gjort et godt stykke arbejde med at få hovene dertil, hvor de er nu. :mikkel:
Det er kun lige et par små ting som beskrevet, der skal til, for at de kan blive rigtigt fine uden sko. Hvis der skulle sko på, var de fine, som de er, men for at optimere til at skulle gå uden, er der som sagt et par småting, der kan gøre, at de arbejder og slides en smule bedre.

-Mikkel
Image
PiaK

Re: Er sko virkelig løsningen??

Post by PiaK »

Smukke Flint :elsk:

Jeg er ikke klog på hove, men synes det her er en meget spændene tråd, så :askepot: til den.

Dejligt med billeder til at illustrere!

Glæder mig til at se dit, Mikkel, bidrag til det illustrative :katiekat:
Post Reply