"Hingste" adfærd...

aribeth

Re: "Hingste" adfærd...

Post by aribeth »

arhhhhh GOD tråd :-)


Katrine
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: "Hingste" adfærd...

Post by BeritH »

CMN wrote:Jeg skal nok holde mig til Berith og komme med skumle indlæg, så vi har noget at snakke om. Og hvis jeg undlader at fortælle om helheden i min træning, så kan vi blive ved i det uendelige :kindkys:
MH Conny


Hæ hæ - gør du bare det :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: "Hingste" adfærd...

Post by BeritH »

99E wrote:Så det her med at DU ikke tvinger din hest til noget "bare fordi den er bundet" - det tror jeg såmænd er ganske sandsynligt.
Du er jo også hende der hestehippien, der ikke gider ride på hesten, hvis den ikke synes det er sjovt! :lea:


Jeps jeg er nemlig skummel :jeanie: :jeanie:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: "Hingste" adfærd...

Post by CMN »

God plan!
Vi skal nemlig endelig undgå at spolere dit ry som Danmarks Ondeste Westerntræner!
Kan du ikke skrive lidt mere om hingstekæder, måske?
Eventuelt forfatte et indlæg om etisk brug af fencing (bruger du fencing?)...?
Eller vise et billede af dine hjulsporer?


Ja Ninie!
Men de klager da ellers alle sammen (næsten) over at det er rytterne, jeg er ond ved :mettebo:
De bliver spanket når de sidder i stolesæde, saver hesten i munden, ikke løsner når hesten giver efter, driver for meget i sædet, klemmer for hårdt med benene, ...... ja jeg kan blive ved :fy:

Mellem os to: Nej jeg siger det ikke......

Billede af mine hjulsporer tjoooee måske. Fencing?
Selvfølgelig bruger jeg ETISK fencing, what ells?
Fra dag et!!!!!

Fortæl mig hvad du mener etisk fencing er. Så skal jeg fortælle dig, kvad jeg gør og kalder etisk fencing.

MH Conny


Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: "Hingste" adfærd...

Post by Lena »

CMN wrote:

Ja Ninie!
Men de klager da ellers alle sammen (næsten) over at det er rytterne, jeg er ond ved :mettebo:
De bliver spanket når de sidder i stolesæde, saver hesten i munden, ikke løsner når hesten giver efter, driver for meget i sædet, klemmer for hårdt med benene, ...... ja jeg kan blive ved :fy:



MH Conny




Roser du aldrig dine elever........... eller er du pr. definition "fejlfinder"? Jeg synes din undervisning lyder som en gang frivillig SM :mettebo: Jeg ville nok hurtigt miste lysten........... :doed:
aribeth

Re: "Hingste" adfærd...

Post by aribeth »

Men hvis nu der ikke er noget at rose Lena :lea: :viben:


Katrine
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: "Hingste" adfærd...

Post by Lena »

aribeth wrote:Men hvis nu der ikke er noget at rose Lena :lea: :viben:


Katrine


Så skyd hesten og sælg rytteren.............. :lea:
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: "Hingste" adfærd...

Post by CMN »

Jeg spørger Lena!
Kommer man for at lære noget?
Eller kommer man for at blive bekræftet.
Et af de hyppigste spørgsmål fra ryttere er: Hvad gør jeg forkert?
Det må man jo så fortælle dem ikke?
Nu har jeg jo lovet Ninie og Berith, at være den onde, så hvis jeg fortalte, at selvfølgelig roser jeg da, ville jeg ødelægge hele det image som allerede er på plads. :vader: :loneb:

Men Lena ryttere, der kun kommer for at blive bekræftet, - de og jeg bliver hurtigt trætte af hinanden. Hvis man derimod, folder egoet til side og brænder for at lære noget og mere, så bliver jeg en :engel:
MH Conny
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: "Hingste" adfærd...

Post by Lena »

CMN wrote:Jeg spørger Lena!
Kommer man for at lære noget?
Eller kommer man for at blive bekræftet.
Et af de hyppigste spørgsmål fra ryttere er: Hvad gør jeg forkert?
Det må man jo så fortælle dem ikke?
Nu har jeg jo lovet Ninie og Berith, at være den onde, så hvis jeg fortalte, at selvfølgelig roser jeg da, ville jeg ødelægge hele det image som allerede er på plads. :vader: :loneb:

Men Lena ryttere, der kun kommer for at blive bekræftet, - de og jeg bliver hurtigt trætte af hinanden. Hvis man derimod, folder egoet til side og brænder for at lære noget og mere, så bliver jeg en :engel:
MH Conny


Ja, der er heldigvis mange måder at lære på.............. og jeg tror ikke på "den sorte skole". Den troede jeg faktisk var afgået ved døden for mange år siden.......

Dit image? Det må du om.......... jeg undrer mig bare........
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: "Hingste" adfærd...

Post by HeidiO »

CMN wrote:Jeg spørger Lena!
Kommer man for at lære noget?
Eller kommer man for at blive bekræftet.
Et af de hyppigste spørgsmål fra ryttere er: Hvad gør jeg forkert?
Det må man jo så fortælle dem ikke?
Nu har jeg jo lovet Ninie og Berith, at være den onde, så hvis jeg fortalte, at selvfølgelig roser jeg da, ville jeg ødelægge hele det image som allerede er på plads. :vader: :loneb:

Men Lena ryttere, der kun kommer for at blive bekræftet, - de og jeg bliver hurtigt trætte af hinanden. Hvis man derimod, folder egoet til side og brænder for at lære noget og mere, så bliver jeg en :engel:
MH Conny


Mener du, at man intet kan lære, hvis undervisningen foregår i en positiv ånd, hvor rytteren også bekræftes i det der gøres godt?? For det er vel ikke alt dine ryttere gør der er forkert??
Det er umiddelbart sådan jeg læser dine metoder - og så må jeg sige, at det lyder da skrækkeligt. Hvem kan lære noget uden samtidig at få ros for det er der gøres godt??

Jeg har set så mange piger sidde og græde på hesten, fordi underviseren heglede dem igennem uden empati eller fornemmelse for, hvornår grænsen var nået. Jeg kan slet ikke se, at sådanne undervisningsmetoder kan give nogen positiv udvikling. For med den behandling er det faktisk ikke sjovt at få undervisning længere, og det skal det være i min verden.
Heidi
Post Reply