Pat Parelli & Cesar Milan...

Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Pat Parelli & Cesar Milan...

Post by 99E »

"The horse whisperer & the dog whisperer" - er et program, National Geographic har lavet...
Det kan ses her:
http://channel.nationalgeographic.com/channel/videos/player.html?channel=39678&category=39679&title=6466
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
PiaK

Re: Pat Parelli & Cesar Milan...

Post by PiaK »

Indslaget med Pat :askepot: :askepot: :askepot:

Det med den (Blinde??) hund... :ehh:
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Pat Parelli & Cesar Milan...

Post by BeritH »

Hmm............

Cesar Milan hører i min verden til i kategorien af ting der bør høre op.

Jeg er heller ikke imponereret over Parelli i denne video. Måske fordi jeg synes det er fuldstændig absurd at spille bold op af en hest, der ikke bryder sig om det, bare fordi man kan.


BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Pat Parelli & Cesar Milan...

Post by Frieser9460 »

Cesar Milan kender jeg intet til... men ellers må jeg sige mig enig med BeritH; jeg er heller ikke imponeret af Parellis lille "boldleg". Synes, det er fint, hesten kan acceptere bolden, men samtidig synes jeg, det er synd, han bliver ved med at spille med bolden opad hesten, når den så tydeligt viser, at den ikke bryder sig om det. :tommelned:

I min verden er grundpillen i horsemanship det at lytte til og aflæse sin hest... og at træne den på DENS præmisser først og fremmest. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Pat Parelli & Cesar Milan...

Post by 99E »

Jeg troede egentlig man kunne linke direkte til hele videoen - det er en 45 min. lang udsendelse, som man i hvert fald så får frem hvis man klikker på "Full Episodes" og så vælger "Cesar and the Horse Whisperer".
Sorry.

Og nej, jeg har ikke set udsendelsen færdig endnu.

BeritH wrote:Jeg er heller ikke imponereret over Parelli i denne video. Måske fordi jeg synes det er fuldstændig absurd at spille bold op af en hest, der ikke bryder sig om det, bare fordi man kan.

Ehm...
Det er så heller ikke det, der foregår???
Det er da ikke engang det, han gør (eller taler om) i den 5 min. trailer for udsendelsen, der er???
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Pat Parelli & Cesar Milan...

Post by BeritH »

99E wrote:Jeg troede egentlig man kunne linke direkte til hele videoen - det er en 45 min. lang udsendelse, som man i hvert fald så får frem hvis man klikker på "Full Episodes" og så vælger "Cesar and the Horse Whisperer".
Sorry.

Og nej, jeg har ikke set udsendelsen færdig endnu.

BeritH wrote:Jeg er heller ikke imponereret over Parelli i denne video. Måske fordi jeg synes det er fuldstændig absurd at spille bold op af en hest, der ikke bryder sig om det, bare fordi man kan.

Ehm...
Det er så heller ikke det, der foregår???
Det er da ikke engang det, han gør (eller taler om) i den 5 min. trailer for udsendelsen, der er???


Hvad kalder du det så?

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply